همسر نازنین زاغری اتهام های سپاه را مضحک و بی اساس خواند

زیتون– همسر نازنین زاغری، انتشار اتهام «نفوذ» و «براندازی» برای این شهروند ایرانی-بریتانیایی را مضحک و عجیب خواند. به گفته او نازنین فعال سیاسی نیست؛ او بارها به ایران سفر کرده بود و این بار هم همراه با بچه کوچکش برای بودن تعطیلات نوروزی به ایران رفته بود.
ریچارد راتکلیف در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر، تاکید کرد:« این اتهام یک فانتزی ساخته شده توسط مقامات سپاه پاسداران ایران است که همسرم را بیش از دو ماه حبس کرده‌اند.»
همسر زاغری یک روز پس از آنکه سازمان اطلاعات سپاه ثارالله کرمان طی اعلامیه‌ای مدعی شد او در«پروژه‌های براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی» مشارکت داشته و از «سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان» است به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت: « از روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه خانم زاغری از زندان کرمان به زندان اوین منتقل شده است. من نمی دانم که الان دقیقا در کدام بند یا سلول اوین است فقط می دانم که او را به اوین برده اند. من نمی دانم که آیا بازجویی های او تمام شده یا ادامه دارد. نازنین در تماس های تلفنی اش هیچ وقت از بازجویی های خود حرف نمی توانست بزند.» nazanin_zaghari20162
همسر نازنین زاغری با اظهار تاسف از اتهام همسرش براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی گفت: «بازداشت همسر من، خانم هما هودفر و نازک افشار عجیب است. همه آنها برای دیدن اقوام خود به ایران رفته بودند و ربطی به اتهامات شان ندارند. آنها هر کدامشان بارها به ایران سفر کرده اند و قبلا مشکلی نداشتند.»
روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان روز چهارشنبه هفته گذشته بیانیه ای  منتشر کرد که بر اساس آن نازنین زاغری تبعه ایرانی– انگلیسی که از تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۵ بازداشت شده، متهم به براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی است. در این اعلامیه آمده او یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان است که ماموریت براندازی جمهوری را دارد.
ریچارد راتکلیف درباره اینکه آیا با مقامات کشور انگلیس برای آزادی همسرش صحبتی داشته است، گفت:‌«من دیروز با برخی از مقامات انگلیس صحبت کردم فکر نمی کنم آنها هم توانسته باشند تا الان با قوه قضاییه ایران ارتباطی گرفته باشند اما قویا می خواهند این مساله رفع شود.»
همسر نازنین زاغری در پاسخ به این سوال که آیا او از امکان داشتن وکیل برخوردار است به کمپین گفت: «تا جاییکه من می دانم هنوز وکیل ندارد. می دانم که اسامی تعدادی از وکلا را به او نشان داده اند تا انتخاب کند اما می دانم که پس از انتخاب نازنین هم باید قوه قضاییه ایران صلاحیت وکیل را برای وکالت این پرونده تایید کند.»
نشریه خبری سیاسی ایران امروز نوشت: ریچارد راتکلیف در گفتگوی قبلی خود با کمپین در تاریخ ۲۲ اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ درباره فعالیت های همسرش گفته بود: «نازنین مدیر پروژه های توسعه بنیاد خیریه تامسون رویترز است. وظایف او آموزش، جمع آوری اعانات و تهیه نامه برای سازمان های است که به بنیاد رویترز کمک مالی می کنند. شغل او هیج ارتباطی با فعالیت های سیاسی نداشته است. پیش از شروع کارش با این بنیاد نیز در زمان زلزله بم در سازمان صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی مشغول به کار بود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »