دزدی حکام روز روشن است

محمدتقی فاضل میبدی

آقای کاظم صدیقی سالهاست که با سخنان ناشایست و بی‌جایش نسبت به رابطه برخی افراد با امام زمان اعتقادات جوانان و آبروی روحانیت را نشانه رفته است. مسخره‌تر این‌که به همراه سخنان بی‌پایه‌اش گریه‌های غیر معمولی از خود نشان می‌دهد.

اما دریغا! در پرونده اخیر که خود و پسرانش به زمین‌خواری متهم گشته و سخن روز غالب شبکه‌های اجتماعی شده و توجیه ناموجه‌ای که در مصاحبه و‌ طی نامه‌ای با عنوان جعل امضا برای رفع و رجوعش کرد، آبرویی برای خود، و متاسفانه روحانیت، باقی نگذاشت و سوژه بزرگی برای ضربه به روحانیت به دست شبکه‌های بیرون داد. متاسفانه برخی با مشاهده این عملکردهای زشت و‌ نامناسب، تمام روحانیت را از این سنخ می‌بینند.

کاش روحانیون حاکم و برخی امامان جمعه دست از نهادسازی و مدرسه‌سازی بر می‌داشتند تا چنین آلوده نگردند.

تاسف این‌جاست که هزاران طلبه با شهریه‌ای اندک قدرت تامین نیازهای اولیه خود را ندارند. دریغ و درد این که مرد خیال می‌کنند تمام روحانیون از قماش امثال صدیقی و ‌علم الهدی هستد.لهذا غالب طلبه‌ها در کوچه و ‌خیابان با لباس مبدل رفت‌وآمد می‌کنند تا از فحش و آسیب مصون بمانند.

جا دارد دستگاه قضا و سیاستگذاران ائمه جمعه ملاحظات صنفی را کنار گذاسته و با چنین افراد و جریانات، عادلانه برخورد کنند و اصل ماجرا را، راست یا دروغ ، به مردم شفاف بگویند.

طوری نباشد که مردم از قول پروین اعتصامی بگویند:

دزد زر بستند و دزد دین رهید
شحنه مارا دید و‌قاضی را ندید
من ربودم موزه وطشت و‌نمد
تو سیه دل دفتر و حکم وسند
دزد اگر شب گرم یغما کردنست
دزدی حکام روز روشن است

اعدلوا و لو کان ذا قربی.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. در این نوشته کوتاه دو بار به “آبروی روحانیون” اشاره نمودید. ایکاش کارکرد زشت روحانیون در طی ۴۵ سال گذشته همسنگ فساد مالی صدیقی می بود.
    مگر در قرآن و تورات نیامده است اگر کسی فرد بی گناهی را بکشد مانند آنست که همه مردم روی زمین را کشت. چند هزار بی گناه با حکم خلخالی، موسوی اردبیلی، موسوی تبریزی، محمدی گیلانی و دیگران در ۴۵ سال گذشته بویژه در دوران طلائی امام نابکار خط امامی ها با هدایت آن ملعون خدا و خلق کشته شدند؟! پس با منطق قرآن و تورات آن حرامیان روحانی چند هزار بار مردمان روی زمین را قتل عام نمودند! بفرمایید سعید سلطانپور نویسنده، چامه سرا و زندانی سیاسی زمان شاه را به چه جرم در جشن عقدش خط امامیها دزدیدند و در سحر گاه خونین ۳۰ خرداد به همراه نو باوگان میهن بدون آنکه حتی نامشان را بدانند بدون محاکمه اعدام نمودند؟! چرا روحانی دگر اندیش آشوری را اعدام کردند؟!
    آیا واقعاً فکر می کنید که فساد مالی روحانیون در همین حدی است که از صدیقی(که دله دزدی بیش نیست) سر زد. سری به امارات، کانادا، امریکا، انگلستان و ترکیه بزنید تا در یابید چه ارقام نجومی از مردم محروم ایران دزیدند و در آنجا سرمایه گذاری نمودند! زمانیکه هم صنفان روحانی شما در ۱۳۵۷ سرکار آمدند در آمد سرانه هر ایرانی در آسیا تنها از ژاپن کمتر بود اما امروز همردیف بنگلادش و پاکستان می باشد! اگر روزی پرده ها کنار رود معلوم خواهد شد که صدیقی دله دزد خوشنامترینشان است! مردم ایران نمی دانند که شما از کدام آبروی نداشته و یا بر باد داده روحانیون صحبت می کنید!

  2. .
    سیدعباس صالحی اعتدالگرا توئیتید: ‏با رسانه‌ها و قوه قضائیه با آنارشیسم افشاگری مقابله کنیم.

    آقای صالحی،
    افشاگری یعنی حقیقت گویی رکن اصلی‌ی مبارزه با حاکمان خائن و فاسد و جنایتکار می‌باشد که بدون آن هیچ جامعه‌ای در طول تاریخ پاکیزه نشده است.
    جهان افشاگر راز است بر غفلت متن چندان، که ناهنجاریت در خانه‌ی آیینه خر بندد.
    جنون گل عیان است از گریبان چاکی‌ی اجزا، که وحشت برکشد از سنگ و خفت بر شرر بندد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

  3. گر حکم‌شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند :
    بیت کثیف رهبر فاسد ، مجمع تقریب ، حکمت صدرا و دیگر مراکز فساد و دزدی و زمین‌خواری تابع رهبر فاسد دزد قاتل ، علم الالاغ ، رسائی‌ ، پناهیان و انصاری مافنگی ، قالیباف ، قاسمی گور بگور ، آخوند یزدی گور بگور و دیگر برادران قاچاقچی و سربازان جاکش ….
    جناب فاضل یکی دو تا نیستند و خودتان هم بهتر از همه میدانید ولی جراتش را ندارید به آنها بپردازید .
    وقتی رهبر فاسد که صدیقی را به مردم و متدینین تحمیل کرده تکلیف نماز آنها که پشت سر یک مفعول فاسد دزد دروغگو خوانده اند چه می‌شود ؟؟!! رهبر فاسد نباید از آن نمازگزاران نباید عذر بخواهد ؟؟!! شما مثلا اصلاح طلبها نباید کفن بپوشید و به خیابانها بریزید ؟؟؟!!! همه تان سر وته یک کرباسی چه سیاه و چه سفید !!!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »