جان کری: واشنگتن به تمام تعهداتش برای لغو تحریم ها عمل کرده است

زیتون– وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت که واشنگتن به همه تعهداتش برای لغو تحریم‌های ایران طبق توافق هسته‌ای سال گذشته عمل کرده است.
جان کری در این رابطه افزود:« با این حال، در واکنش به انتقادهای مکرر ایران در مورد بهره‌مند نشدن از تمامی امتیازاتی که آن کشور باید دریافت کند، آمریکا حاضر است در زمینه موارد مجاز و غیرمجاز معامله با ایران توضیحات بیشتری بدهد.»
ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در اسلو گفت دولت آمریکا به مفاد و روح توافق هسته‌ای عمل کرده و علاوه بر آن تلاش کرده که موارد مجاز از معامله با ایران را به شرکت‌های خارجی توضیح دهد.
او در ادامه سخنانش گفت: «ما آن بخش از تحریم‌هایی را که وعده داده بودیم لغو کردیم و به عبارات و روح این توافق وفادار بوده‌ایم. علاوه بر این خود من شخصا پیامدهای لغو این تحریم‌ها را برای بانک‌ها و موسسات خارجی تشریح کرده‌ام که پس از سال‌ها اعمال تحریم طبیعتا در مورد چگونگی معامله با ایران تردید دارند.»
در این ملاقات آقای کری در عین حال اهمیت تاثیر گذاری حکومت ایران بر دولت سوریه برای تضمین انتقال و توزیع کمک‌های بشردوستانه و رعایت آتش بس را مطرح کرد.
جان کری به خبرنگاران گفت او بار‌ها به مقامات ایرانی توضیح داده که تشویق شرکت‌های خارجی به معامله با ایران از سوی آمریکا حد و حدودی دارد و افزود: «به نظر من دلیل اصرارهای رهبر و وزیرخارجه ایران این است که ایران می‌خواهد هر چه زود‌تر به آنچه که در توافق هسته‌ای منظور شده دست پیدا کند».
وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد عرصه‌هایی وجود دارد که آمریکا می‌تواند حسن نیت خود را در مذاکره و توافق با ایران نشان دهد.
او افزود: «در برخی موارد که تردید وجود دارد، آمریکا می‌تواند احساس اطمینان ایجاد کند. برای ما نشان دادن حسن‌نیت برای ادامه مذاکره با ایران در آینده بسیار مهم است چون می‌خواهیم نشان دهیم که در این مورد و در هر مذاکره دیگری ما حسن‌نیت داریم. نشان دادن حسن نیت در اجرای قرارداد هسته‌ای مهم است و من مصمم هستم که این عملی شود.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »