اعتراض متخصصان به «سواستفاده» از روان‌پزشکی و روان‌شناسی در دادگاه‌های مربوط به حجاب

زیتون – چهار انجمن تخصصی روان‌پزشکی و روان‌شناسی در نامه‌ای به محسنی‌اژه‌ای خواستار برخورد او با «سوءاستفاده از روان‌پزشکی و روان‌شناسی در قوه قضائیه» شدند.

این نامه با اشاره به احکام صادر شده برای دو هنرمند زن مخالف حجاب اجباری تاکید کردند «تشخیص اختالالت روانی در صالحیت روان‌پزشک است نه قاضی؛ همان‌گونه که تشخیص سایربیماری‌ها در صلاحیت پزشکان است نه قضات.»

روسای انجمن‌های علمی روان‌پزشکان ایران، انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران، انجمن علمی روان‌درمانی ایران و انجمن روان‌شناسی ایران امضاکنندگان این نامه هستند.

این کارشناسان با هشدار نسبت به نتایج ناخوشایند «برچسب‌زدن به رفتارهای افراد با عناوین تشخیصی روان‌پزشکی»، به کار بردن اصطلاح «شخصیت ضد اجتماعی» در احکام صادر شده را عنوانی «غیرعلمی و نادرست» خواندند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »