یک‌صد فعال کُرد خواستار پاسخگویی جمهوری اسلامی درباره مرگ زندانیان سیاسی در زندان‌ها شدند

زیتون – در پی جان‌ باختن شماری از زندانیان سیاسی کُرد در روزهای گذشته، صد تن از فعالان سیاسی، مدنی و حقوق بشری کردستان در بیانیه‌ای خواستار «شفافیت و پاسخگویی نهادهای مسئول در رابطه با این مرگ‌ها» شدند.

این بیانیه که به امضای صد نفر از فعالان کِرد رسیده نسبت به «بازداشت‌های بی‌رویە و نشر اخبار مرگ» برخی از زندانیان سیاسی کُرد ابراز نگرانی‌های کرده و حفظ جان این زندانیان را وظیفه ضابطین قضایی و نهادهای امنیتی دانسته.

در ادامه آمده که «هرگونه تعلل و کوتاهی در این رابطه حساسیت عمومی را دوچندان و مسئولیت آن متوجه نهادهای مسئول در این زمینه است».

اشرف صادق وزیری، حسن امینی، اسماعیل مفتی‌زاده، محسن رضوی، اجلال قوامی، ماجد مردوخ روحانی، قهرمان اسماعیلی،عثمان مزین و حمیدرضا صمدی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی) و (مصطفی) تاج‌زاده را از میان بردارد.» این سخن او گرچه

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی می‌داده است و نظامیان

ادامه »

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید

ادامه »