رییس وقت زندان اوین: میرحسین موسوی از اعدام‌های ۶۷ بی‌خبر بود؛ من غلط کردم با آب زمزم هم پاک نخواهم شد

زیتون – حسین مرتضوی،⁩ رییس زندان اوین و گوهردشت در دهه شصت، می‌گوید میرحسین موسوی از اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی در سال ۶۷ بی‌خبر بوده است.

امیرحسین مصلی، روزنامه نگار، روز دوشنبه، هشتم خرداد، در توییتر نوشت:«از ⁧مرتضوی⁩ پرسیدم که آیا دولت میرحسین موسوی⁩ و شخص نخست‌وزیر پیش از اجرای اعدام‌ها از این موضوع با خبر بوده است؟ قاطعانه گفت: نه و این اتهام ظلم به ایشان است.»

⁧مرتضوی⁩ در جریان پرسش و پاسخی چهار روزه در «کلاب هاوس» اعدام‌های سال ۶۷ را جنایاتی خواند که «با اعمال نظر روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، و با نیت پایان دادن به تداوم وجود زندانی سیاسی مخالف حکومت صورت گرفت.»

او  با اشاره به این‌که خیلی‌ها بی‌گناه اعدام شدند می‌گوید «نام حسین مرتضوی را حتی اگر بخواهم با آب زمزم هم پاک کنم، پاک نخواهد شد. ما این مسئولیت را داشتیم و زندانیان را نگه داشتیم؛ هرچند در اجرای حکم آنها دخیل نبودیم. من غلط کردم، باید آنجا را ترک می‌کردم اما تا دقیقه ۹۰ آنجا بودم.»

وی در این اظهارات، مواردی نظیر از «عقد شرعی» زندانیان سیاسی زن قبل از اجرای حکم اعدام، صدور احکام سلیقه‌ای، نقل و انتقال اجساد زندانیان سیاسی اعدام شده با کامیون و همچنین دفن دسته‌جمعی آن‌ها در گورستان خاوران را تایید کرد.

⁧مرتضوی⁩ همچنین فاش ساخت اعدام‌های سال ۶۷ در زندان‌های اوین و رجایی‌شهر توسط چوبه دار انجام شده زیرا تیرباران «خونریزی» داشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »