بی‌بی‌سی فارسی: حکومت برای برخورد با ورزشکاران و هنرمندان در جریان اعتراض‌های سراسری کمیته‌ای مخفی تشکیل داده است

زیتون – «بی‌بی‌سی فارسی» می‌گوید به اسنادی محرمانه دست پیدا کرده که نشان می‌دهد حکومت برای برخورد با ورزشکاران و هنرمندان در جریان اعتراض‌های سراسری کمیته‌ای مخفی تشکیل داده است.

اولین سند مربوط به تصمیمات یکی از جلسات «کارگروه چهره ها» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این صورتجلسه «سری» نام ۱۴۱ نفر از شخصیت‌های سرشناس هنری و ورزشی که «نقش مهمی در دامن زدن به اعتراضات داشته‌اند» به چشم می‌خورد.
.
اصغر فرهادی، علی دایی، ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی و منیژه حکمت از جمله این اشخاص هستند.

سند دوم با مهر «خیلی محرمانه»نشان می‌دهد «کارگروه چهره‌ها» به «کمیته چهره‌های خاص» تغییر پیدا کرده است و وظایف برای برخورد با شخصیت های سرشناس میان نهادهای مختلف حکومتی تقسیم شده است.

بر این اساس وظیفه برخورد با چهره‌های ورزشی به سازمان اطلاعات سپاه و وزارت ورزش و مقابله با «چهره‌های هنری، سینمایی و اصحاب رسانه» هم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات سپرده شد.

سند سوم تصمیم‌های «نهمین جلسه کمیته چهره‌های خاص» در تاریخ یکم آبان را ابلاغ می‌کند که در آن به حواشی احتمالی حضور تیم ایران در جام جهانی فوتبال در قطر، «جسارت‌های مستمر» فاطمه معتمدآریا، هنرپیشه سرشناس سینما و اجازه به اطلاعات سپاه برای بازداشت کتایون ریاحی پرداخته شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »