فرخوان ۹۰ فعال سیاسی، مدنی و خانواده‌های دادخواه برای مخالفت علنی با حجاب اجباری

زیتون – به گزارش «تارنگار حقوق بشر در ایران» ۹۰ تن از فعالان سیاسی،‌ مدنی و خانواده‌های دادخواه در فراخوانی خطاب به مردم ایران خواستار مخالفت علنی با حجاب اجباری شدند.

امضا کنندگان این فراخوان که چهارشنبه، بیست و سوم فروردین، منتشر شد، «آزادی در انتخاب پوشش و شادی عمومی» شهروندان را «اولین دستاورد ارزشمند “قیام مهسا” خوانده‌ و از باورمندان به حجاب خواستند که «صف خود را از سرکوبگران جدا کنند، تا در ننگ و شرمساری حکومت شریک نشوند.»

آن‌ها همچنین با بیان ایکه «دفاع مشروع، حق مردم است» اعلام کردند «برای تحقق شعار زن، زندگی، آزادی» و «در پاسخ به تهدیدات نیروهای سرکوبگر» از صبح شنبه، بیست و ششم فروردین، «در کنار بانوان ایرانی برای آزادی پوشش خواهیم بود.»

در انتهای این فراخوان آمده:«پاسخ توهین به بانوان نیک سرشت ایرانی دفاع مشروع است، و عواقب آن به عهده رژیم می‌باشد.»

فاطمه سپهری، گیتی پورفاضل، هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، پوران ناظمی، عباس واحدیان شاهرودی، کمال جعفری یزدی، زرتشت احمدی راغب و رضا مهرگان از جمله امضا کنندگان این فراخوان هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »