شروعش با خودتان است و اتمامش خیر!

رحیم قمیشی

آقای اژه‌ای ریاست قوه قضائیه
آقای رادان ریاست پلیس کشور

با سلام

اینجانب دو دختر دارم، هر دو جوان و درس‌خوانده.
آنها اخبار داخل کشور را معمولا نگاه نمی‌کنند و یا گوش نمی‌کنند. دیشب در جمع خانوادگی به آنها خبر دادم، که ظاهرا ظرفیت‌های جدیدی در زندان‌ها ایجاد کرده و از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه قرار گذاشته‌اید با بسیج پلیس و به‌کارگیری دوربین‌هایتان به قلع و قمع آنها که به قول خودتان حرام سیاسی (بد حجابی) مرتکب می‌شوند، بپردازید.

جالب آن‌که با همه تبلیغات شما و بخشنامه‌ها و هشدارهایتان، دخترانم تازه از من موضوع را شنیدند و خیلی هم متعجب شدند!
اولش هم فکر کردند شوخی می‌کنم‌ که من با قسم خوردن و تاکید توانستم قانع‌شان کنم که واقعا مسئولان مهم کشوری، تصمیم گرفته‌اند به مصاف آنها بروند! با هر آنچه در توان دارند.

راستش آنها فقط خندیدند.
خواستم به آنها بگویم چه حقوقی دارند و یادشان بیاورم هیچ پلیسی حق دست زدن به آنها را ندارد که اصلا گوش نکردند و فقط تصمیم گرفتند روزهای آینده، تنهایی نباشند، یا با دوستان‌شان باشند یا با هم و خیلی محکم می‌گفتند؛
“غلط کردند”.

مقامات محترم حکومت اسلامی!
مادر دخترانم خانمی ‌است محجبه و خواهر شهید، ایشان هم گفتند اگر برای دخترانم اندک مزاحمتی حکومت ایجاد کند، خودم هم روسری‌ام را برمی‌دارم و مانند حضرت زینب به کمک دخترانم می‌روم.
من هم که افتخار حضور طولانی در جبهه و اسارت ۴ ساله در عراق را دارم و بازنشسته سپاه هستم، ضمن تحسین این شجاعت‌شان با آنها قرار گذاشتم حتما در دفاع از دختران و همسرم، مثل یک شیر پشت سرشان باشم!!
پسرم خانه نبود، اما مطمئن هستم او هم بیکار نمی‌ماند.

آقایان محترم!
من هیچ شکی ندارم حتی یک پلیس با شرافت ولو با دستور از بالا، مزاحمتی برای دخترانم ایجاد نخواهد کرد، می‌دانم آنها هم خانواده دارند، و تردیدی ندارم دوستان سابق سپاهی‌ام و بسیجیان نیز هرگز نزدیک دخترانم که با متانت و حفظ اسلام‌شان تنها پوشش مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند، نخواهند شد.

به دخترانم گفته‌ام مواظب باشند، چه بسا حالا که تا شنبه عملیات‌شان را به عقب انداخته‌اند، ممکن است قرار باشد تعدادی از اراذل و اوباش را لباس پلیس یا بسیج تن‌شان کرده و وارد عمل کنند.
دخترانم به من گفتند هیچ نیازی به حمایت من و مادرشان ندارند.
گفتند علاوه بر خودشان، پسرهایی که نمی‌شناسندشان همیشه پشتیبان آنها بوده‌اند و هیچ اراذل و اوباشی جرئت نزدیک شدن به آنها را ندارد. و گفتند خیالمان راحت باشد.

جناب آقای اژه‌ای
جناب آقای رادان
به اولتیماتومی که داده‌اید دو سه روز باقی مانده. فرصت خوبی دارید که بیایید و رسماً عذرخواهی کرده و تاکید کنید در مورد پوشش متعارف دخترها و بانوان باشرف و استوار کشور، ولو بدون روسری، هیچ اقدامی نخواهید کرد.
من به عنوان یک دلسوز کشور (و انقلابی که دزدیده شد) به اطلاع‌تان می‌رسانم؛
ورود به مقابله با جوانان و دختران شروعش با خودتان است و اتمامش خیر!
این نسل با نسل ما خیلی متفاوت است.
این نسل از حقوقش کوتاه نمی‌آید.
آن اراذل و اوباشی که قبلا آقای همدانی استفاده کرده بود، دیگر هیچ کارایی ندارند، حتی ممکن است پلیس‌های با غیرت به کمک دختران ما بیایند.

لذا خواهش می‌کنم تصمیمی عاقلانه گرفته و حساسیت خود را بر نگرانی‌های واقعی مردم، به‌ویژه مسمومیت‌های سریالی وحشتناک مدارس متمرکز فرموده و دست به کاری نزنید که سرخوردگی و شکست و پشیمانی سراغ شما بیاید.

زیاده جسارت است.

رحیم قمیشی

۲۳ فرورین ۱۴۰۲

منبع: کانال تلگرام نویسنده

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

9 پاسخ

  1. اقای هوشنگ با احترام خدمتتان عرض کنم که شیرینی وشکلات خوردن موجب دیابت نمیشود دیابت بیشتر به علت زمینه ارثی میباشد

  2. این عبارت “انقلاب دزدیده شد” شماره ملی و مخرج مشترک تمام کسانی است که در آن انقلاب ارتجاعی شرکت داشتند ولی از دیدن نتایج طبیعیش شوکه و پشیمان شدند و در عین حال جرات و شجاعت دیدن حقیقت و پوزش خواهی را هم ندارند. برادر من،عزیز من،انقلاب دزدیده نشد. این انقلاب از همان ابتدا بر علیه ارزشهای مدرن وارد شده به جامعه ایران بود،یعنی چیزی که نبودش در دوران قاجار فاجعه آفریده و نیمی از کشور را بر باد داده بود. با این وجود طبقات مسلط در دوران قاجار حاضر به فدا کردن منافع طبقاتی خود در برابر منافع ملی نبودند و پیوسته در حال تحریک احساسات مذهبی و نقاط ضعف اقشار گوناگون جامعه بودند و نهایتا هم تجربه مدرنیته را نیمه تمام گذاشتند و با حکومت خود بزرگترین فاجعه تاریخ ایران پس از حمله مغول را آفریدند. ایده دزدیده شدن انقلاب این مفهوم را در بر دارد که صاحبان واقعی انقلاب کسانی جز آقای خمینی و یارانش بوده‌اند،و شنیدن چنین سخنی از یک پاسدار بازنشسته واقعا حیرات‌آور است! جان من،شما عمری “پاسدار انقلاب اسلامی” بوده‌ای! یا نمی‌دانی واژه “پاسدار’ چه معنایی دارد یا از معنای “انقلاب اسلامی” بی‌خبری. باید سرکوب به در خانه و دخترانت میرسید تا بفهمی انقلاب اسلامی چیست؟! پس از عمری شیرینی و شکلات خوردن متحیری که چرا دندان سالمی برایت نمانده و چرا به دیابت مبتلا شده‌ای!! اگر الان مانند دوران پهلوی سکولاریسم حاکم بود دخترانت با هر پوششی در خیابان امنیت کامل داشتند. ولی جنابعالی و همفکرانتان سکولاریسم را سرنگون کردید تا اسلام سیاسی را بر تخت بنشانید و پاسدارش هم شدید،و حالا که حاکم اسلامی در حال اجرای اسلام است، حیرت میکنید که چه شده و برایش شاخ و شانه میکشید! لازم به زحمت شما نیست. نسل جوان خود این حکومت را به زیر خواهند کشید و در پی آن نوبت امثال شماست که برای این فضیحت تاریخی پاسخگوی ملت،یا تاریخ،باشید و میدانیم که هیچ پاسخی هم جز شعار مسخره “انقلاب ما دزدیده شد،ولی ما پاسدار همان انقلاب مسروقه شدیم(!!!)” ندارید.

    1. ما همگی پاسدار جهلمون بودیم. شاید خیلی عده نادری از اول فهمیدن که این ره به ناکجا آباد میره.

      از طرف دیگه انقلاب ۵۷ یک تصمیم جمعی بود، هیچ کس را به خاطر آن و عواقب آن نمیشه توبیخ کرد. عقل جمعی ما به اندازه کافی رشد نکرده بود و هنوز نکرده است.

      از طرف دیگه افرادی که مخالف انقلاب و حکومت دینی بودند، نخواستند یا نتوانستند با گرایش های دینی مخالفت کنند و مردم را باز دارند. شما می خواهید آنها را هم بازخواست کنید؟

      و این کاملا طبیعیه که هر فردی در یک مرحله خاصی می فهمه مشکل از کجاست. شاید باید شرایط اینقدر حاد بشه تا خیلی ها بفهمن. پس این که افراد دیر می فهمند یا زود می فهمند (به هر دلیل و انگیزه ای) هیچ ننگی برای آنها نیست.

      این که احمقانی هنوز در پی انتقام گیری از گذشته و گذشتگان هستند، خودش بیانگر اینه که ما هنوز رشد خرد جمعی پیدا نکردیم و فکر می کنیم قربانی افراد خاصی هستیم نه فرهنگ و تفکری که ما را در خود گرفته بود و گرفته است و همین انتقام گیری بخشی از آن فرهنگ و تفکر است.

      وقتی ما می تونیم بگیم به خرد جمعی دست پیدا کردیم که مقصرین را قربانی فرهنگ ببینیم و بتوانیم آنها را ببخشیم و در کنار خود جای دهیم و یک کشور آزاد برای همه مردم با تمام تنوع و تضاد سلایقشان متصور بشیم.

    2. احمق کسی است که مخاطب خود را احمق بداند. برای فهمیدن احمقانه بودن یک ایده،لازم نیست مانند این حضرات دنبال اختراع دوباره چرخ باشید. قدری مطالعه لازم است که نداشتید.کمی خردورزی لازم بود که نداشتید. کمی وجدان و اخلاق لازم بود که آن را هم نداشتید. اشتباه داریم تا اشتباه. این اشتباه نبود بلکه یک حماقت تاریخی بود و مسببانش تاوان سختی را به نسل کنونی،که زندگیش توسط شما نابود شد،خواهد پرداخت. شما خودتان را ناراحت نکنید و به بنایی خودتان برسید،چون این طور که این ساختمان را بنایی کرده‌اید با ۲ ریشتر زلزله هم خواهد ریخت. شما حتی بنا هم نبودید.

      1. ۱. حالا چرا اینقدر عصبانی هستی؟ با عصبانیت می خوای چه مشکلی را حل کنی؟

        ۲. ما نگفتیم بنا هستیم.

        ۳. شما که مطالعه دارید و خردورزید و وجدان و اخلاق هم دارید، لطف کنید به صورت منطقی پاسخ بدید که دلیل آن اشتباه و حماقت تاریخی (که شما فرمودید) در چیه و چرا عدم رشد خردجمعی (که ما گفتیم) نیست؟

      2. من هیچ جایی نگفتم لازمه دنبال اختراع دوباره چرخ یا برگشت به یک سیستم خاص باشیم

        من گفتم تا وقتی که ما همدیگه را قبول نکنیم و محق و محترم ندانیم، داستان همینه که بوده و انتقام خواهی را به حماقت گره زدم که متاسفانه در کامنت جدید شما هم تایید شد.

        ما هم اصلا ناراحت نیستیم از طرز رفتار شما بیشتر ناراحتی استنباط میشه.

        شما می تونید احمق باشید و از گذشتگان درس نگیرید و مثل آنها راه انتقام را برید و بعد یک روزی منتظر انتقام یک مشت احمق تر باشید.

  3. نویسنده زیاد جدی گرفته ادعاهای یک مشت دروغگو را
    این همه ساله این همه ادعا کردند چی کار تونستند کنند؟
    دوربین و قلع و قمع و پایتون و آزادی قدس و کربلا و ….. همه از خانواده های دروغ حکومتیه برای کاسه لیسی (برای نمایش رفتار به میل خامنه ای) و بازکردن راه های دزدی های جدیده.

    اینها قدرتشون در جمع کردن اعتراض ها به شدت کمتر از گذشته است
    حالا فکر می کنین بتونن روی موضوعی لشگرکشی کنن که شروع اعتراض اخیر را باعث شد؟
    اصلا افرادی براشون مونده که بخوان این کارها را کنن؟

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »