نرگس محمدی: در روز زن خیابان را با نماد های زنانه تسخیر کنید 

زیتون – نرگس محمدی، فعال سیاسی زندانی، در نامه‌ای به مناسبت روز جهانی زن از بانوان ایرانی خواست در این روز خیابان‌ها را «با تمام نمادها و نشانه های زنانه و مادرانه، با شکوه و سر زندگی» تسخیر کنند.

به گفته سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر مرگ مهسا امینی و عملکرد حکومت پس از جنبش انقلابی «زن، زندگی ، آزادی» نشان داد که «بین حکومت و زنان در ایران شکافی عمیق و گسترده وجود دارد که هیچ نیروی سیاسی و جنبش اجتماعی نمیتواند بر آن پلی بزند.»

خانم محمدی با اشاره به قابلیت سیاسی جنبش «زن ، زندگی ، آزادی» در شکل‌گیری انقلابی «زندگی بنیاد» گفت:«این انقلاب انقلابی زنانه است که پس زمینه، بستر و حتی منشا شکل گیری و هویت یابی و عمومی شدن آن، ” زندگی انسان ” به معنای واقعی است.»

در این نامه که پنج‌شنبه، هفدهم اسفند‌ماه، منتشر شد، نرگس محمدی همچنین جنبش «زن ، زندگی ، آزادی» را پاسخ روشنی به «ضرورت، چگونگی و هدف از گذار از جمهوری اسلامی به دموکراسی» دانست.

این فعال حقوق زنان از داخل زندان اوین نوشت:«امروز قدرت سیاسی عظیمی را رقم زده ایم که ساختارهای قدرت استبدادی را سست و بی رمق کرده و شکل پیشرو و رادیکال و تعیین کننده ای را در سیاست های ستیز و جنبش های اعتراضی و اجتماعی خلق کرده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »