پیام زهرا رهنورد به‌مناسبت روز زن: دخترکشی زنجیره‌ای؛ چه رازی در حماقت حاکمان نهفته است

زیتون – زهرا رهنورد در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن، دلیل مسمومیت زنجیره‌ای دانش‌آموزان کشور را انتقام جویی حاکمان از جنبش «زن، زندگی، آزادی» دانست.

خانم‌ رهنورد سه‌شنبه، شانزدهم اسفند و از درون حصر خانگی فرارسیدن «ایام آزادی و برابری ۸ مارس» را تبریک گفت و نوشت:«دریغ و صد افسوس به این ایام در ایران؛ جائی که در آن «دخترکشی» به عنوان زشت‌ترین و مصیبت‌بارترین سناریوی ضد زن به دست جریان‌های مرتجع و با حمایت حاکمان، یا با سکوت آنان و تظاهرشان به بی‌اطلاعی به صحنه آمده است.»

این هنرمند و فعال سیاسی دلیل «انتقام‌جوئی حکومت از دخترکان معصوم» را «ترس و واهمه نیروهای مرتجع» از زنان متفکر، آگاه و معترض دانست و افزود:«آری آگاهی و اعتراض همزاد یکدیگرند.»

در انتهای این بیانیه آمده «حاکمیت اگر همدست این قاتلان و جنایات‌شان نیست باید این افراد را مجازات و تشکیلات و لجستیک‌شان را منهدم کند.»

متن کامل این بیانیه که در کانال کلمه منتشر شده به این شرح است:

به نام خدا
فرارسیدن ایام آزادی و برابری ۸ مارس را به زنان ایران و جهان تبریک عرض می‌کنم و آرزومندم که زنان و مردان آزاده در سطح ملی و بین‌المللی دست در دست یکدیگر و شانه به شانه در راه سعادت بشری موفق باشند.

اما دریغ و صد افسوس به این ایام در ایران؛ جائی که در آن «دخترکشی» به عنوان زشت‌ترین و مصیبت‌بارترین سناریوی ضد زن به دست جریان‌های مرتجع و با حمایت حاکمان، یا با سکوت آنان و تظاهرشان به بی‌اطلاعی به صحنه آمده است.

این انتقام‌جوئی از دخترکان معصوم دبستانی و دبیرستانی و ‌دختران دانشجو بدان خاطر است که حاکمان آنان را بخشی از جنبش اعتراضی “زن زندگی آزادی” می‌دانند که به رهبری زنان برای دادخواهی از مهسا ژینا امینی و به منظور اعتراض نه فقط به حجاب اجباری، بلکه به هر نوع استبداد و اقتدارگرایی علیه زندگی شخصی و خصوصی آنان آغاز شد.

حاکمان زن‌ستیز می‌دانند که زنان و دختران معترض و آگاه نه تنها رهبری جنبش زن زندگی آزادی را با افتخار بر عهده گرفته‌اند، بلکه در رویدادهای حماسی پس از این نیز رهبر بلامنازع خواهند بود.

از روزی که با حجاب اجباری در چهل و چهار سال پیش مخالفت کردم و در بحبوحه تبعیض ورود دختران به دانشگاه، مساوات در خصوص انتخاب رشته و دانشگاه را مطرح کردم، سی و پنج سال گذشته و امروز خوشوقتم که دختران و زنان را در بیان خواسته‌های بحق‌شان و مخالفت با حجاب اجباری بدون‌لکنت‌تر از هر زمان دیگر می‌بینم‌.

همچنین خوشحالم که با رفع آن تبعیض ناروا اینک تعداد دختران دانشجو در جمع چند میلیونی دانشجویان این سرزمین اگر بیش از پسران نباشد قطعا کمتر نیست.

نیروهای مرتجع از فرط ترس و واهمه از زنان متفکر، آگاه و معترض است که دست به چنین جنایات هولناکی می‌زنند. آری آگاهی و اعتراض همزاد یکدیگرند.

حاکمیت اگر همدست این قاتلان و جنایات‌شان نیست باید این افراد را مجازات و تشکیلات و لجستیک‌شان را منهدم کند، در غیر این صورت…

زهرا رهنورد

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »