اورانیوم ۸۴ درصدی در ایران؛ سیاه‌نمایی یا هدف نظامی؟ 

زیتون – جمهوری اسلامی می‌گوید وجود ذرات اورانیوم با غنای ۸۴ درصد در تاسیسات هسته‌ای ایران «به معنی غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد نیست.»

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، هدف گزارش «بلومبرگ» را «سیاه‌نمایی و تحریف حقایق» خواند و وجود اورانیوم با غنای بالا را امری «بسیار طبیعی» در روند غنی‌سازی دانست.

خبرگزاری بلومبرگ روز یک‌شنبه، سی‌ام بهمن، از قول دو دیپلمات غربی از کشف مقادیری اورانیوم با غنای بالا در تاسیسات هسته‌ای ایران‌ خبر داده بود.

بلومبرگ در این گزارش نوشت:«بازرسان اکنون باید مشخص کنند آیا جمهوری اسلامی ایران عامدانه تا این حد اورانیوم را غنی‌سازی کرده یا به‌صورت ناخواسته آبشارهایی از صدها سانتریفیوژ پیشرفته با سرعت چرخش بالا باعث تولید اورانیوم تا رقم بسیار نزدیک به سطح نظامی شده است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »