صدور حکم اعدام برای دو جوان بلوچ برای شرکت در اعتراض‌های مردمی 

زیتون – به گزارش نهادهای حقوق بشری دو جوان بلوچ که در جریان اعتراض‌های ضد حکومتی در چابهار بازداشت شده بودند به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شدند.

نظام‌الدین حوت ۲۰ ساله و منصور حوت ۲۷ ساله هشتم مهر‌ماه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و سپس به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بودند.

به گزارش «حال‌وش» نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران این دو معترض را پس از بازداشت «تحت شکنجه‌های سخت قرار دادند و از آنها اعترافات اجباری اخذ کردند.»

همچنین گزارش شده‌است نظام‌الدین و منصور در جریان دادرسی در دی‌ماه از حق وکیل انتخابی محروم‌ بوده و تاکنون هیچ پاسخی به اعتراض آن‌ها به حکم صادره نیز داده نشده‌است.

بر اساس این گزارش‌ها «برخی از عوامل بسیج محلی» با وعده عفو این دو معترض در روز بیست و دوم بهمن، خانواده‌های آن‌ها از رسانه‌ای کردن این خبر باز‌داشته بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

گسترش درگیری‌های نظامی میان نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی با اسرائیل پس از حملات هفتم اکتبر حماس، خاورمیانه را در وضعیتی خطیر قرار داده است. با کشته شدن حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان و پیش

ادامه »

یکی از شبه‌استدلالهایی که طرفداران جمهوری اسلامی (مانند رضا نصری) مدعی استاندارد دوگانه غرب درباره به فروش تسلیحات جنگی به کشورهای دیگر صورت بندی

ادامه »

سخنان اخیر رضا پهلوی در محفل « شورای آمریکایی- اسرائیلی» در شهر واشنگتن حقیقتا تاسف بار و شرم آور بود.

ادامه »