صدور حکم اعدام برای دو جوان بلوچ برای شرکت در اعتراض‌های مردمی 

زیتون – به گزارش نهادهای حقوق بشری دو جوان بلوچ که در جریان اعتراض‌های ضد حکومتی در چابهار بازداشت شده بودند به اتهام «محاربه» و «افساد فی الارض» به اعدام محکوم شدند.

نظام‌الدین حوت ۲۰ ساله و منصور حوت ۲۷ ساله هشتم مهر‌ماه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و سپس به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بودند.

به گزارش «حال‌وش» نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران این دو معترض را پس از بازداشت «تحت شکنجه‌های سخت قرار دادند و از آنها اعترافات اجباری اخذ کردند.»

همچنین گزارش شده‌است نظام‌الدین و منصور در جریان دادرسی در دی‌ماه از حق وکیل انتخابی محروم‌ بوده و تاکنون هیچ پاسخی به اعتراض آن‌ها به حکم صادره نیز داده نشده‌است.

بر اساس این گزارش‌ها «برخی از عوامل بسیج محلی» با وعده عفو این دو معترض در روز بیست و دوم بهمن، خانواده‌های آن‌ها از رسانه‌ای کردن این خبر باز‌داشته بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »