آمریکا مدعی شد: سیف العدل، رهبر جدید القاعده، در ایران است 

زیتون – ایالات متحده روز چهارشنبه گفت ارزیابی این کشور با گزارش سازمان ملل متحد درباره حضور سیف العادل، رییس جدید گروه تروریستی القاعده، در ایران هم‌خوانی دارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، حضور این سرهنگ سابق نیروهای ویژه مصر در ایران را «نمونه دیگری از حمایت گسترده جمهوری اسلامی از تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه» دانست.

سازمان ملل سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد عادل ۶۲ ساله پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر سابق القاعده، در ژوئیه ۲۰۲۲ رهبری این گروه تروریستی را برعهده گرفته است.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه در توییتی ارزیابی‌های سازمان ملل و آمریکا را تکذیب کرد و تأکید کرد «این اطلاعات نادرست می‌تواند به طور بالقوه مانع از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم شود.»

بنا بر برخی از گزارش‌ها سیف العادل از سال ۲۰۰۲ یا ۲۰۰۳ میلادی در ایران بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »