تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی به دلیل «عدم‌ صلاحیت» دادگاه نظامی تهران شکایت خود را پس گرفتند 

زیتون – تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی در اعتراض به روند دادرسی شکایت خود را از دادگاه نظامی تهران پس گرفتند.

عباس صادقی در پیامی تصویری دادگاه نظامی تهران را فاقد «صلاحیت، توانایی و اراده رسیدگی مستقل و بی طرفانه» به این پرونده خواند و گفت:«دردناکترین تحقیق حقیقت در این دادگاه رقم می‌خورد.»

این وکیل دادگستری که پسر،‌ دختر، عروس و نوه خود را در پرواز ۷۵۲ از دست داده افزود با تایید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «خطای انسانی نقشه راه و خط مشی تحقیقات دادسرا قرار گرفت.»

آقای صادقی با بیان این که کارشناسان پرونده همان مأموران نظامی بودند، گفت که آن‌ها «با قلب واقعیت حقیقت را به مسلخ بردند و سپس در دادگاه همین خط مشی ادامه داشت.»

آقای صادقی در این ویدیو بر «عمدی» بودن این حادثه تاکید کرد و افزود «این جنایت یا در قالب جنایت جنگی رخ داده و یا جنایت علیه بشریت.»

به گفته یکی از خانواده‌های قربانیان آقای صادقی، لایحه‌ای برای باز‌پس‌گیری شکایت از دادگاه نظامی تنظیم‌ کرده و تعداد زیادی از دیگر شاکیان آن را امضا کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »