امیر مازیار، عضو هیأت ‌علمی دانشگاه هنر، به اتهام «اخلال در روند آموزشی» تعلیق شد

زیتون – امیر مازیار، استاد فلسفه هنر، از تعلیق خود از دانشگاه هنر تهران به اتهام «تلاش در جهت اخلال در روند آموزشی» خبرداد.

بر اساس نامه‌ای که آقای مازیار تصویرش را منتشر کرده‌است، رییس دانشگاه هنر این عضو هیات علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر را همچنین «از کلیه ساحات آموزشی و پژوهشی تا رسیدگی در مراکز ذیصلاح» محروم کرده‌است.

آقای مازیار در ادامه از تعلیق کوروش گلناری، عضو هیات علمی دانشگاه هنر و مدیر گروه مجسمه‌سازی، خبرداده است.

وی افزود:«برخی دیگر از همکاران نیز تحت فشارهای گوناگون از جمله برای امضا یا نگارش نامه‌هایی قراردارند.»

به نوشته آقای مازیار فشار بر اساتید و بازنشستگی اجباری آن‌ها در دیگر دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی و پژوهشی نیز اتفاق افتاده است و «اخیرا دکتر موسی اکرمی»، عضو گروه فلسفه واحد علوم و تحقیقات، به اجبار بازنشسته شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. رشد اقتصادی زمانی معنا دارد که بسیار بیشتر از تخریب اقتصادی (تورم: گران شدن کیفیت پایین زندگی برای توده مردم + افزایش فساد و شکاف طبقاتی) باشد؛ مانند کشورهای توسعه یافته که در حالت عادی (بدون جنگ روسیه و ناتو) رشدی در حدود ۵ درصد و تورمی در حدود ۱.۵ درصد دارند.

    فاکتورهای تورم آفرین و ضعیف کننده پول، ۳ دسته کلی دارند:

    توضیح. از بزرگترین تولیدکننده تورم که به شکاف عظیم طبقاتی و فرار سرمایه (پرورش احمق و احمق-سوار: حداکثر فساد در پوشش و روکش عقیده) می انجامد، تا بزرگترین تولیدکننده رشد، افزایش دهنده کیفیت زندگی در عین کاهش قیمت (افزایش قدرت پول) که به افزایش عدالت و جلب سرمایه (پرورش رقابت پذیری در سطح جهانی: حداقل فساد) می انجامد.

    ۱. حکومت فاشیستی عقیدتی (حمله ای در فاشیسم و نظامی گری و وحشیگری، با گروه های تروریستی و فدا شدن اقتصاد و آزادی)
    ؛ در برابر؛
    حکومت توریستی تفریحی سکولار ( حمله ای در اقتصاد و تجاریسازی فرهنگ و ورزش و عقیده و آشپزی و جشنها، دفاعی در نظامی گری و کنترل فاشیسم و وحشیگری و کشیدن قلاده سگهای وحشی نظامی، مخصوصا سگهای در روکش عقیده)

    توضیح. هر نوع افزایش سانسور و فیلترینگ و ماله کشی و حجاب اجباری و بنیادگرایی، درکنار افزایش مالیات و عوارض و دستمزد، و افزایش بودجه برای مفتخواران حکومتی، و افزایش قیمت گاز و برق و حمل و نقل، و همچنین افزایش معافیت مالیات و هزینه ها و استثنا قائل شدن در آزادی توییتر و اینستاگرام و اختصاص ثروت برای گروه های غیرمردمی وابسته به حکومت فاشیستی عقیدتی، نظیر سپاه و بسیج و حوزه، باعث کاهش قدرت پول، افزایش تورم، فرار ثروت (نیروی انسانی، پول، مفتبری معدنی و فلزی و فسیلی)، و کاهش سرمایه گذاری می گردد.

    ۲. بازار انحصاری مسکن (مصالح ساختمانی) و خودرو در انحصار فاسدان بازاری بانکی و حکومتی، چه بخش ریالی افزایش قیمت از طریق برگزاری مناقصه در بورس کالا با هدف فروختن به بالاترین پیشنهاد (ایجاد افت ارزش پول) و چه از طریق دریافت ارز برای واردات و افزایش قیمت تمام شده کالای وارداتی به چند برابر قیمت خریداری شده (ایجاد افت ارزش پول)
    ؛ در برابر؛
    بازار آزاد در رقابت بین شرکتهای چند ملیتی با قیمت مقطوع شرکت بین المللی برای هر نوع کالا، خودرو، مسکن، مصالح ساختمانی، …

    ۳. صادرات خوراک به کشورهای با قدرت پول قوی
    ؛ در برابر؛
    تولید انبوه و متعادل کننده قیمت با واردات از کشورهای با پول ضعیف

    در ایران فعلی، صحبت در مورد اول موضوعیت ندارد و غیرقابل اصلاح است. اما موارد دوم و سوم، در صورتیکه جلوی تبانی بین بازاریان فاسد و مدیران نجومی فاسد مالک کالا و سرمایه با حکومتیان فاسد گرفته شود، این امکان وجود دارد که بتوان تا حدود زیادی جلوی تورم را گرفت و قدرت را به پول ملی بازگرداند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »