فائزه هاشمی: «تعهد می‌‌دهم» در صورت آزادی به فعالیت‌هایم ادامه دهم

فایزه هاشمی در نامه سرگشاده خطاب به محسنی اژه‌ای:

زیتون– فائزه هاشمی، زندانی سیاسی و نماینده مجلس پنجم، در پیامی از بند زنانِ زندان اوین خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت که «تعهد» می‌دهد «در صورت آزادی» هم‌چنان به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

فائزه هاشمی، در این پیام که برای انتشار  در اختیار «زیتون» قرار داده، می‌گوید که او  و «عمده زندانیان سیاسی، امنیتی، عقیدتی»  نه تنها «فعالیت غیر قانونی» نداشته، بلکه  طبق اصولی از قانون اساسی «دقیقا به وظیفه شهروندی، انسانی، اخلاقی و بر اساس وجدان خود» عمل کرده‌اند.  

او در ادامه  از «مسئولین جمهوری اسلامی» خواسته است که «به ترک فعل و یا تخطی از قانون» اعتراف و  «این روند ضد انسانی و ضد‌قانونی را متوقف کنند».

قوه قضاییه جمهوری اسلامی هم‌زمان با سالگرد انقلاب ۵۷، اعلام کرد که با موافقت علی خامنه‌ای «ده‌ها هزار» متهم و محکوم شامل «عفو و بخشش» می‌شوند، به جز آنها که «اظهار کنند ما پشیمان نیستیم و تعهد کتبی نمی‌دهیم.»

در واکنش به این اقدام که از آن به عنوان «عفو رهبری» تعبیر می‌شود، سازمان حقوق بشر ایران در توییتی نوشت : «عفو ریاکارانه معترضان به دست علی خامنه‌ای یک اقدام تبلیغاتی است.»

فائزه هاشمی رفسنجانی روز پنجم مهر ماه، یک هفته پس از اعتراضات سراسری اخیر  بازداشت شد. خبرگزاری تسنیم، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران، دلیل بازداشت او را «تحریک اغتشاشگران به اعتراضات خیابانی» عنوان کرد .

فائزه هاشمی به پنج سال حبس در مرحله بدوی محکوم شده و بنا به  گفته وکیل او «پرونده های دیگری بر علیه ایشان مطرح است».

متن کامل پیامِ فائزه هاشمی که به‌صورت اختصاصی در اختیار «زیتون» قرار گرفته ، در ادامه می‌آید.

جناب اقای محسنی اژه‌ای!

بدین وسیله به استحضار می‌رسانم که عمده زندانیان سیاسی، امنیتی، عقیدتی و … از جمله این‌جانب فائزه هاشمی که در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های جمهوری اسلامی به سر می‌بریم و یا با وثیقه آزاد و در انتظار حکم بوده و یا حکم صادر شده و در انتظار اجرای آن هستیم، نه تنها فعالیت غیر قانونی نداشته، بلکه دقیقا طبق اصول ۱۹، ۲۰، ۲۳، ۲۴، ۲۶، ۲۷، ۳۴ و ۳۷ قانون اساسی به وظیفه شهروندی، انسانی، اخلاقی و بر اساس وجدان خود عمل کرده‌ایم. من تعهد می‌نمایم که در صورت آزادی همچنان ادامه فعالیت داشته باشم.

یادآوری می‌نمایم که انتظار دارم مسئولین جمهوری اسلامی و در راس آن قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه و … که تا کنون برخلاف اصول ۱۹، ۲۰، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۲۷، ۳۰، ۳۲، ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۳۹، ۱۵۶، ۱۵۷، ۱۵۸، ۱۶۵، ۱۶۸، ۱۷۰ و۱۷۱( فقط در حوزه حقوق بشر رفتار کرده‌اند) اعتراف به این ترک فعل و یا تخطی از قانون نمایند که این روند ضد انسانی و ضد‌ قانونی را متوقف کنند .

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ بند زنان

فائزه هاشمی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. آفرین. اگر ایران ما روزی آزاد شود، این آزادی را مدیون بانویان خواهد دانست و نه مردن بز دل اخوند مسلک چه عمامه آی و چه کت شلواری

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »