محمد خاتمی: نمی دانیم باید به خاطر پیروزی انقلاب جشن بگیریم یا عزادار باشیم 

زیتون – محمد خاتمی، رهبر جبهه اصلاحات، همزمان با مراسم حکومتی «دهه فجر» گفت جمهوری اسلامی در حال حاضر با آنچه مردم ۴۴ سال پیش به آن رای دادند متفاوت است و از مسیر «منحرف» شده است.

خاتمی دوشنبه، هفدهم بهمن‌ماه، در آرامگاه روح الله خمینی گفت:«امروز نمی دانیم آیا باید به خاطر پیروزی انقلاب جشن بگیریم و خوشحال باشیم یا آنکه به خاطر انحرافی که در مسیر آن ایجاد شده عزادار باشیم؟»

رییس جمهوری پیشین ایران ادامه داد:«معتقدم برخی انحرافات در زمان امام (خمینی) هم بود، ولی امام بحمدالله در اواخر عمرشان گفتند، انشاءاللّه‌ تصمیم دارم در تمام زمینه‌ها وضع به صورتى درآید که همه طبق قانون اساسى حرکت کنیم… ولی در آنچه عملا واقع شد، ما چندان آثاری از تحقق این سخن ایشان را نمی بینیم.»

خاتمی مفهوم «جمهوری اسلامی» را دارای «ابهام» دانست و افزود:«اسلام در عرصه اجتماعی باید به صورتی باشد که بتواند با جمهوریت سازگار شود. نمی خواهم بگویم با قصد و غرض، ولی متأـسفانه آنچه که اتفاق افتاد چیز دیگری بود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »