پیام نرگس محمدی پس از دریافت «جایزه اولاف پالمه»: تا تحقق رویای براندازی جمهوری اسلامی از پا نخواهم نشست

زیتون – نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، پس از دریافت جایزه «اولاف‌پالمه» در پیامی گفت تا تحقق رویای «براندازی جمهوری اسلامی» و «آزادی و برابری در ایران» از پای نخواهد نشست.

خانم محمدی چهارشنبه، یازدهم بهمن، در اینستاگرام نوشت:«این جایزه را در شرایطی دریافت می‌کنم که مردم سرزمینم ماه‌هاست علیرغم کشتار خیابانی، اعدام، بازداشت و زندان در خیابان‌ها ایستاده و اعتراض کرده و خواهان گذار از حکومت جمهوری اسلامی هستند.»

او با اشاره به ۴۴ سال سرکوب گستره مخالفان و نهادهای مدنی توسط حکومت می‌نویسد:«دستگاه ایدئولوژی حکومت با به کارگیری تبلیغات وسیع و پرهزینه و سوءاستفاده از سیستم قانونگذاری، تبعیض و نابرابری جنسیتی، قومی، مذهبی و صنفی را به امری رایج و با بار ارزشی مقدس‌گونه تبدیل کرده است.»

جایزه اولاف پالمه سال ۲۰۲۳ میلادی به طور مشترک به نرگس محمدی و دو فعال حقوق بشر اهل اوکراین و ترکیه رسید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »