وزیر دادگستری: بخشی از حقوق‌های چند ده میلیونی به بیت‌المال برگشت

زیتون– مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران، امروز خبر داد که «مبالغی از حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران بیمه مرکزی» به «بیت‌المال» عودت داده شده است.
پورمحمدی در ادامه تاکید کرد که دولت به موضوع «حقوقی چند ده میلیونی» مدیران بیمه مرکزی «قاطعانه ورود» کرده است.
وزیر دادگستری همچنین از «شناسایی چند فیش حقوقی دیگر» و «بازگرداندن آنها به بیت‌المال» خبر داده و گفت: «پیگیری حقوقی این مسائل همچنان ادامه دارد.»
مصطفی پورمحمدی در گفتگوی با مهر توضیح نداد که فیش‌های حقوقی «شناسایی»شده متعلق به چه کسانی بوده و به مبلغ آنها نیز اشاره‌ای نکرده است.
در هفته‌های اخیر، اخباری مبنی بر دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی تعدادی از مدیران دولتی خبر منتشر شد؛ اخباری منجر به ورود دولت و مجلس برای بررسی این مقوله شد.
پس انتشاری گزاری در روزنامه کیهان مبنی دریافتی ۲۳۴ میلیون تومانی یک مدیر بانکی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور ایران، در نامه‌ای خطاب به علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستور رسیدگی به موضوع را صادر کرد.
امین‌حسین رحیمی، رییس دیوان محاسبات کشور، نیز از دستور ویژه علی لاریجانی، رییس مجلس، به این دیوان برای بررسی این مسئله خبر داد.
رحیمی توضیح داد که «مطابق قوانین و مقررات، نظام پرداخت حقوق کشور برای دستگاه‌های مختلف متفاوت است؛ برخی از دستگاه‌ها مشمول قانون خدمات کشوری هستند و برخی مشمول این قانون نیستند.»
پیشتر نیز یکی از مدیران بیمه به دلیل انتشار فیش های حقوقی نجومی ناچار به استعفا شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »