خانواده علیرضا اکبری: ابهامات زیادی در مورد اعدام وجود دارد؛ پیکر او را تحویل نمی‌دهند 

زیتون – خانواده علیرضا اکبری می‌گویند مشخص نیست که این مقام سابق وزارت دفاع به طور قطع اعدام شده باشد.

به گفته یکی از اعضای خانواده آقای اکبری ابهامات درباره سرنوشت این شهروند ایرانی-انگلیسی زیاد است و «سوالات زیادی» وجود دارد.

به گفته او پیکر آقای اکبری علیرغم قول مسئولان هنوز به خانواده‌اش تحویل داده نشده است. این در حالی است که کارمندان بهشت زهرا به خانواده آقای او گفته‌اند که «چنین شخصی با چنین مشخصاتی روز پنج شنبه – یعنی دو روز قبل از اعلام رسمی اعدام آقای اکبری – دفن شده» و فیلم آن در اختیار وزارت اطلاعات است.

به گفته این فرد، معلوم نیست آقای اکبری چه روزی اعدام شده، پیکرش کجاست و چه روزی دفن شده.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز بیست و چهارم دی‌ماه، از اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری «به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس» خبر داد.

پیشتر رسانه‌های نزدیک به حکومت آقای اکبری را معاون علی شمخانی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی در دولت محمد خاتمی، معرفی کرده بودند.

با این وجود وزارت دفاع جمهوری اسلامی دوشنبه، بیست و ششم دی، در بیانیه‌ای مدعی شد علیرضا اکبری «در هیچ دوره وزارت دفاع سابقه معاون وزیر نداشته است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »