۴۰ سال حبس و ۷۵ ضربه شلاق برای «گروگان» بلژیکی 

زیتون – دادگاه انقلاب اسلامی تهران یک شهروند بلژیکی را به اتهام جاسوسی به ۴۰ سال حبس، ۷۵ ضربه شلاق، مصادره اموال و جریمه نقدی محکوم کرد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی می‌گوید «الیویر وند کاستیل» تحت پوشش اقدامات بشردوستانه به ایران آمده تا ابین گروه‌های مخالف حکومت پول توزیع کند. وی متهم به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت آمریکا، قاچاق ارز و پولشویی است.

خانواده وندکاستیل معتقد است که او بی‌گناه بوده و حکومت ایران او را گروگان گرفته تا بلژیک را برای آزاد کردن دیپلمات ایرانی زندانی زیر فشار بگذارد.

اسدالله اسدی به اتهام طراحی یک بمب گذاری در سال ۲۰۱۸ در تجمع در یکی از مراسم سازمان مجاهدین خلق در پاریس توسط دستگاه قضایی بلژیک به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

تهران و بروکسل پیشتر به در زمینه تبادل زندانیان به توافق‌هایی دست یافته بودند اما عالی‌ترین مرجع قضایی بلژیک این معاهده را به‌حالت تعلیق درآورد.

وزارت امور خارجه بلژیک در واکنش به احکام آقای وندکاستیل از احضار سفیر جمهوری اسلامی در بروکسل خبر داد و تاکید کرد:«بلژیک به محکوم کردن این بازداشت خودسرانه ادامه می‌دهد و به‌منظور پایان دادن به آن و همچنین بهبود شرایط بازداشت الیویر وندکاستیل، هر اقدام ممکنی را انجام خواهد داد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »