جوان کامیارانی در خطر اعدام؛ ۵۰ شاهد برای اثبات بی‌گناهی پوریا جواهری 

زیتون – به گزارش برخی منابع حقوق بشری، یک جوان سی‌ساله کُرد در رابطه با کشته‌شدن یکی از نیروهای سپاه پاسداران به «محاربه» متهم شده و در خطر اعدام است.

قوه قضاییه می‌گوید «پوریا جواهری» به جرم خود اعتراف کرده ولی هنوز حکمی برای او صادر نشده است.

پوریا متهم است در جریان اعتراض‌های مردمی شهر کامیاران در بیست و چهارم آبان‌ با اسلحه ساچمه‌ای به سمت نیروهای امنیتی شلیک کرده است.

این در حالی است که حسن جواهری، پدر پوریا، می‌گوید «۵٠ شاهد وجود دارد که زمان قتل، پوریا در روستا بوده است و نه در کامیاران.»

او می‌گوید از فرزندش «زیر شکنجه اعتراف گرفته‌اند که سلاح داشته و تیراندازی کرده» به گونه‌ای که دندان و دست او شکسته است.

پدر پویا همچنین از تعیین دو وکیل برای پیگیری پرونده پوریا خبرداد و افزود:«به هیچ کدام از این وکلا اجازه ورود به پرونده داده نشد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »