تعطیلی انجمن ایران‌شناسی فرانسه به خاطر کاریکاتورهای خامنه‌ای در «شارلی ابدو» 

زیتون – وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به انتشار کاریکاتورهای علی خامنه‌ای در هفته‌نامه «شارلی ابدو» فعالیت ‎انجمن ایران شناسی فرانسه را تعطیل کرد.

این بیانیه که روز پنجشنبه، پانزدهم دی، منتشر شد «تعدی ددمنشانه به مقدسات دینی، هتک ساحت مرجعیت سیاسی و مذهبی و نیز اهانت به نمادهای حاکمیتی» را به «شدیدترین عبارات» محکوم کرد و‌ گفت:«(جمهوری اسلامی) سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.»

وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه هم سفیر فرانسه در تهران را احضار کرده بود.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، در واکنش به احضار سفیر کشورش گفت که «در فرانسه برخلاف جمهوری اسلامی آزادی مطبوعات وجود دارد و افزود قبل از انتقاد از فرانسه باید به آنچه در داخل ایران میگذرد، نگاه کنید.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »