واکنش وزیر امور‌خارجه جمهوری اسلامی به چاپ کاریکاتورهای خامنه‌ای در شارلی ابدو؛ «بدون پاسخ نخواهد بود»

زیتون – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی انتشار کاریکاتورهای علی خامنه‌ای در هفته‌نامه طنز «شارلی ابدو» را «توهین آمیز» خواند و تهدید به پاسخ‌گویی کرد.

حسین امیرعبداللهیان چهارشنبه چهاردهم دی، در حساب توییتر خود نوشت:«اقدام توهین آمیز و خارج از نزاکت نشریه ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود. به دولت فرانسه اجازه نمیدهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد.آنها قطعا مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اند. پیشتر این نشریه را در فهرست تحریم‌ها قرار دادیم.»

اخیرا هفته نامه فرانسوی مسابقه‌ای با عنوان « ملاها گم شین!» برگزار کرده و در روزهای گذشته برخی از کاریکاتورهای منتخب آن را اعلام کرده است. ۳۵ اثر برگزیده این مسابقه در روز هفدهم دی، در آخرین شماره این هفته‌نامه چاپ خواهد شد.

شارلی ابدو در توضیح این مسابقه خامنه‌ای را «نماد قدرت مذهبی عقب مانده، تنگ نظر و کم تحمل» خوانده و از کاریکاتوریست‌ها خواسته بود برای حمایت از مردم ایران با تمسخر «این رهبر مذهبیِ ارتجاعی، او را به زباله دان تاریخ بسپارند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »