ترفند جدید حکومت: اعترافات اجباری در اینستاگرام 

زیتون – به گزارش «دادبان»، معترضان بازداشتی حتی پس از آزادی از زندان کماکان تحت کنترل و فشار روانی نهادهای امنیتی قرار دارند.

مرکز مشاوره و آموزش حقوقی ویژه کنش‌‌گران، حکم‌های جدید دستگاه‌قضایی برای برخی از بازداشت‌شدگان در اعتراض‌های سراسری را «ترفند جدید جمهوری اسلامی به منظور ایجاد رعب و وحشت و سرکوب» معترضان دانست.

انتشار مطالب «دیکته‌شده از سوی نهادهای امنیتی» در اینستاگرام، انتشار تصویر رهبران جمهوری اسلامی برای یک‌سال و توصیه به مردم برای خودداری از شرکت در اعتراض‌ها تنها چند نمونه از این حکم‌ها هستند.

دادبان هدف از اجرای این «سناریو» را تلاش نهادهای امنیتی برای «اعتباربخشی به اعترافات اجباری افراد در زندان» دانست و افزود:«این نهادها در تلاش هستند تا بگویند که افراد پس از آزادی و بدون شکنجه و فشار هم اظهاراتی مشابه اعترافات اجباری در زندان را دارند و به اعترافات اجباری در زندان وجه قانونی بدهند.»

دنا شیبانی، ورزشکار شیرازی، پس از آزادی از زندان با انتشار ویدیویی در اینستاگرام اعترافات اجباری پخش شده از خود را تکرار کرد. شیوا جوادی، عکاس زندانی، نیز در ویدیویی شرکت در اعتراض‌ها را به نفع رسانه‌های برون‌مرزی دانست.

موسی برزین، وکیل دادبان، پخش چنین ویدیوهایی را جرم خواند و آن را نشان از ادامه «تهدیدها و فشارها در بیرون از زندان بر جان، ناموس و اموال فرد بازداشتی» دانست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »