ایران چهارمین فرستنده دانشجوی دکتری به آمریکا؛ «آینده کشور روشن نیست» 

زیتون – به گفته مدیر رصدخانه مهاجرت کشور، ایران در رتبه چهارم کشورهای فرستنده دانشجوی دکتری‌ به ایالات متحده آمریکا قراردارد.

بهرام صلواتی در نشستی پیرامون روند مهاجرت ایرانیان اظهار کرد به لحاظ نرخ ماندگاری، دانشجویان ایرانی نخستین گروه مهاجرتی دانشجویی در آمریکا به شمار‌ می‌روند. وی افزود ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری، در آمریکا می‌مانند و به ایران بازنمی‌گردند.

صلواتی همچنین با بیان اینکه ایران «در فراز مهاجرتی» قراردارد اعلام کرد میزان مهاجرت پناهجویی ایرانیان در سال ۲۰۲۱ میلادی از میانگین جهانی بالاتر بوده است. به گفته وی ایرانیان در آن سال بالاترین میزان ثبت درخواست پناهجویی در بریتانیا را داشتند.

به گفته مدیر رصدخانه مهاجرت ایران «منابع طبیعی دیگر عامل خوشبختی کشورها محسوب نمی‌شود، بلکه نیروی انسانی حرف اول را می‌زند.»

صلواتی افزود:«بر اساس بررسی‌های ما متاسفانه افراد چشم‌انداز روشنی برای کشور نمی‌بینند و آینده کشور روشن نیست و این هشداری است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »