قطع حقوق و اخراج دو تن از اساتید دانشگاه تهران به علت دفاع از اعتراض‌های دانشجویی 

زیتون – آذین موحد، دانشیار دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، از قطع حقوقش به دلیل «حمایت از اعتراضات دانشجویی» خبر داد.

این عضو هیات علمی گروه موسیقی، در اینستاگرام خطاب به مسئولان دانشگاه نوشت:« (آن‌ها) در خلال این سال‌ها متوجه نشده ‌اند کسی که برای حفظ ساحت دانشگاه و صیانت از حقوق دانشجو و اعتلای فرهنگ و هنر در میهنش از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند و در راه حق طلبی حقیقت‌گویی و مبارزه با روندهای اداری ،استخدامی آموزشی و فرهنگی مخرب و فاسد همیشه پیش قدم بوده‌ است با قطع حقوق آن هم در شرایطی که هم وطنانش هزینه‌های سهمگین و دردآوری را در راه دستیابی به مطالبات ملی متحمل می‌شوند مرعوب نخواهد شد.»

پیش‌تر نیز رسانه‌ها از اخراج رضا امیدی، استاد گروه توسعه و سیاست‌گذاری اجتماعی دانشگاه تهران، خبر داده بودند.

انجمن جامعه‌شناسی ایران در بیانیه‌‌ای اخراج این پژوهشگر برجسته در حوزه‌های فقر، آموزش و توسعه‌نیافتگی را ظلم به دانشجویان و فضای علمی دانشگاه خواند.

در متن این بیانیه آمده است که «این‌گونه مظالمی که دارد هر روز بر دانشجویان و اساتید دانشگاه وارد مییشود و عرصه علم و دانشگاه را مکدر می‌سازد ناروا دانسته و باور دارند که این اقدامات ناعادلانه، موجب تشدید نارضایتی در میان اساتید و دانشجویان شده و بر ساحت علم و دانشگاه آثار مخربی بر جای خواهد گذاشت. تا کی باید منتظر این بی‌عدالتی‌ها بود و پیش چه کسس باید این تظلم‌ها برده شود؟ آیا فریادرسی هست؟»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »