نرگس محمد جزئیاتی تازه از آزار جنسی زنان بازداشت شده را روایت کرد

زیتون – نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی، جزئیات تازه‌ای از تعرض جنسی به زنان بازداشت‌شده منتشر کرد.

وی با انتشار نامه‌ای از زندان اوین آزار جنسی زنان معترض را «جنایات حکومت» توصیف کرد و خواستار خبررسانی درباره «این شیوه سرکوبگرانه علیه زنان» شد.

وی نوشت:«می‌بایست تعرض به زنان فعال و مبارز و معترض در ایران را به شکل گسترده و قدرتمند در سطح جهانی بازگو کرد تا با افشای آن، عامل و باعث توقف آن شویم.»

به گفته خانم محمدی، وی آثار شکنجه و خشونت جنسی را بر بدن زنان بازداشت شده دیده و به مسئولان مربوطه گزارش داده. با این وجود هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی همچنین شهادت داد خود او «به عنوان یک زن فعال مدنی که برای گذار مسالمت‌آمیز مردم از حکومت دینی و استبدادی و زن ستیز» تلاش می‌کند، «طعم تلخ تعرض به زن را در ۳ دی ماه ۹۸ در زندان اوین چشیده.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »