دعوت هجده زندانی سیاسی زن برای اعتصاب و تسخیر خیابان‌های شهر با فریاد «اعدام را متوقف کنید»

زیتون – هجده زندانی سیاسی زن در بیانیه‌ای اعدام محسن شکاری را «جنایتی آشکار» خوانده و معترضان را به تسخیر خیابان‌ها و ادامه اعتصاب‌ها دعوت کردند.

این فعالان سیاسی با اشاره به خیزش مردم «برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری جمهوری اسلامی»، ادامه «سرکوب‌های وحشیانه و گسترده‌ی حکومت» را محکوم کرده و افزودند:«حکومت به جای عقب‌نشینی از کشتار خیابانی و سرکوب، قدمی پیشتر نهاده و اعدام را برای ایجاد ارعاب آغاز کرده است.»

نویسندگان این بیانیه همچنین خواستار همبستگی معترضان برای «توقف چرخه‌ی قتل حکومتی و درهم شکستن چوبه‌های برافراشته‌ی مرگ» شدند و افزودند:«راه دیگری وجود ندارد. این بار خیابان‌های شهر را با فریاد “اعدام را متوقف کنید” تسخیر کنیم و اعتصابات را با قدرت و فراگیری بیشتر ادامه دهیم.»

این زندانیان زن در انتها از تحصن خود در روز دوشنبه بیست و یکم آذر، در همراهی با معترضان خبر دادند.

عسل محمدی، نرگس محمدی، گلرخ ایرایی، صبا کردافشاری، فریبا اسدی، زهرا صفایی، مرضیه فارسی، پرستو معینی، سپیده قلیان، پوران ناظمی، بهاره هدایت، زهره سرو، گلاره عباسی، نسرین جوادی، فرنگیس مظلوم، زهره داوری، الناز اسلامی و زهره زیوری امضا کنندگان این بیانیه هستند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »