بیانیه ۱۳ زندانی سیاسی از اوین: اعدام‌ها را متوقف کنید؛ اعتراض‌ها را نمی‌توان با توسل به خشونت عریان خاموش کرد 

زیتون – سیزده زندان سیاسی در بیانیه‌ای «ضمن محکوم کردن ترویج و تشویق خشونت، خواستار توقف سیاست‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز به ویژه صدور و اجرای احکام اعدام» شدند.

در این بیانیه که شنبه نوزدهم آذر، منتشر شد با اشاره به «تداوم جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران از مشروطه تا امروز» آمده است:«طالبان قدرت و حافظان وضع موجود…در این توهم به سر می‌برند که آتش فروزان اعتراضات را می‌توان با توسل به خشونت عریان خاموش کرد.»

نویسندگان این بیانیه در ادامه به «حاکمان» یادآوری کردند که نمی‌توان «با تشدید خشونت و سیاست مشت آهنین به ساحل امن و آرامش رسید و بر کرسی قدرت باقی ماند.» این زندانیان زندان اوین خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی افزودند:«گمان می‌کنید چوبه دار صحنه اقتدار شماست اما اعدام هر معترض نمایش استیصال و درماندگی‌تان و موجب ایستادگی و قوام بیشتر معترضان است، گویی نیاموخته‌اید که هرکس انسانی را به ناحق به قتل برساند، جامعه‌ای را به قتل رسانده است.»

این بیانیه همچنین اعدام محسن شکاری را «اوج بی‌خردی و بی‌تدبیری» حکومت قلمداد می‌کند و از حکمت میخواهد اعتراض‌های مردمی را با بازداشت و زندان و اعدام پاسخ ندهد.

این بیانیه به امضاء رسول بداقی، جعفر پناهی، مصطفی تاج‌زاده، محمد حبیبی، امیرسالار داوودی، حسین رزاق، محمد رسول‌اف، حسن سعیدی، رضا شهابی، علیرضا فرشی، سعید مدنی، مهدی محمودیان و اکبر نعیمی رسیده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »