چین از ادعای حاکمیت امارات بر جزایر سه‌گانه ایران حمایت کرد؛ امیرعبداللهیان: «در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم»

زیتون – چین در بیانیه‌ای مشترک با سران کشورهای حاشیه خلیج فارس از تلاش‌های امارات در ماجرای جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت کرد.

در این بیانیه که در پایان چهل‌وسومین نشست «سران شورای همکاری خلیج فارس» روز جمعه هجدهم آذر منتشر شد آمده:«رهبران بر حمایت خود از همه تلاش‌های صلح‌آمیز، از جمله ابتکار و تلاش امارات متحده عربی برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز در موضوع جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) از طریق مذاکرات دوجانبه با رعایت موازین حقوق بین الملل و حل این موضوع با رعایت مشروعیت بین المللی تأکید کردند.»

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر،عمان و کویت اعضای این شورا هستند.

این بیانیه همچنین خواستار رعایت اصل حسن همجواری و عدم مداخله ایران در امور داخلی کشورها شد.

مقابله با حمایت از گروه‌های تروریستی و جلوگیری از تکثیر موشک‌های بالستیک و پهپادها نیز بخشی از مفاد این بیانیه هستند.

در ادامه این کشورها برنامه هسته‌‌‌ای ایران را مخل امنیت و ثبات منطقه خواندند و خواستار همکاری کامل تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

چین و عربستان پنج‌شنبه نیز در بیانیه‌ای مشترک از ایران خواستند که با آژانس همکاری کرده و از «مداخله در امور داخلی کشورها» خودداری کند.

یک روز پس از صدور بیانیه، امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی در توییتر به آن واکنش نشان داد و نوشت:«جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس ، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »