بیانیه ۹ کشور در محکومیت «خشونت گسترده علیه زنان و دختران ایرانی» 

زیتون – وزیران خارجه ۹ کشور در بیانیه‌ای خواستار توجه جامعه بین‌المللی به «خشونت گسترده علیه زنان و دختران ایرانی» شدند.

در این بیانیه‌ که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شده آمده است:«زنان و دختران در حین درخواست برای احترام گذاشته شدن به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی‌شان با آزار و اذیت‌های آنلاین از سوی مقامات ایرانی و موسسات‌شان مواجه شده‌اند. ما سرکوب جاری معترضان ازجمله در پلتفرم‌های دیجیتال و از طریق اعمال محدودیت‌های اینترنتی را محکوم می‌کنیم.»

«وزرای خارجه کشورهای عضو شراکت بین‌المللی برای اقدام درخصوص آزار و اذیت جنسیتی آنلاین» در این بیانیه از جامعه بین‌المللی می‌خواهد «تا فورا به ما در همکاری با شرکت‌های فناوری ملحق شوند تا هرچه در توان دارند برای ارائه دسترسی به اطلاعات آنلاین به زنان و دختران به کار بگیرند. »

آمریکا، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره، سوئد و انگلیس امضا کنندگان این بیانیه هستند که پنج‌شنبه هفدهم آذر منتشر شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »