پیام میرحسین موسوی از حصر؛ «چوبه‌های دار جنبش مردم را متوقف نخواهد کرد»

زیتون– میرحسین موسوی، رهبر محصور جنبش سبز، در پیامی از حصر یک‌بار دیگر ماشین سرکوب حکومت را مورد خطاب قرار داد و نوشت «نه تیربارها و مسلسل‌ها و نه چوبه‌های دار، جنبش مردم برای آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خویش را متوقف نخواهد کرد». 

 


میرحسین موسوی ۹ مهرماه نیز در پیامی به نیروهای مسلح از آنان خواسته بود که «در سمت حقیقت، در سمت ملت ایران» بایستند.

متن کامل این پیام که در «کلمه» منتشر شده، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به این‌گونه اعدام‌های پشت پرده و سیاست‌زده خاتمه دهید. حقوق ملت را پاس بدارید و تلاش برای خوارکردن شهروندان و جوانان را متوقف کنید. وظیفه‌ی شما حفظ جان آحاد ملت بود نه گرفتن جان شهروندان. مطمئن باشید با این روش‌های ظالمانه و خون‌آلود، طول عمر حکومت شما تضمین نخواهد شد.

نه تیربارها و مسلسل‌ها و نه چوبه‌های دار، جنبش مردم برای آزادی و حاکمیت بر سرنوشت خویش را متوقف نخواهد کرد. انقلاب ۵۷ برای خالی کردن زندان‌ها بود و نه پر کردن و آتش زدن آنها. برای استقلال کشور از یوغ ابرقدرت‌ها بود، نه قبول این یکی و طرد آن دیگری. برای وحدت بود و نه تفرقه‌ی خانمان‌سوز بین خودی و ناخودی. و برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود نه تضمین حاکمیت ظالمانه‌ی یک عده‌ی معدود بر مردم.

این‌گونه حکمرانی به کشتار و ویرانی و از دست دادن همه سرمایه ملی می‌انجامد و لاجرم مردم نیز در مقابل آن یکپارچه مقاومت خواهند کرد.

میرحسین موسوی
۱۷ آذرماه ۱۴۰۱

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. موسوی کاملا در خط مزدوران امپریالیسم افتاده. وقتی از درون حصر و بدون هیچ مدرکی از آتش زدن زندان‌ها سخن به میان می آورد. البته این تجربیات لازم اند. بعنوان یکی از طرفداران سرسخت جنبش سبز، بعد از فروافتادن پرده ها و شناخت چهره واقعی رهبران این جنبش که با ارتجاعیون متحد ناتو در سوریه و لیبی همدلی می کردند و امروز در خط تجزیه کشورمان همکاری می کنند، ضمن تاسف اما بسیار خوشحالم که دنبال این جماعت وطن فروش و مزدور ناتو نیستم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »