زهرا لُری درگذشت؛ مدیر مدرسه‌ای که از دانش‌آموزانش در مقابل نیروهای امنیتی محافظت کرد 

زیتون – کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از فوت مدیر پیشین مدرسه‌ متوسطه دخترانه رضوانی‌نژاد کرمان چندی پس از احضار به اداره آموزش و پرورش و برکناری از سمتش خبر داد.

زهرا لُری ماه پیش در پی شعار و تحصن دانش‌آموزان مدرسه‌‍اش برای تحویل اسامی و فیلم دوربین‌های مداربسته زیر فشار نیروهای امنیتی بود.

با این وجود خانم لری «فیلم دوربین‌ها را پاک کرد و زیر بار حرف زور نرفت.» وی سپس به «اداره احضار و از سمت مدیر عزل شد و در مدت کوتاهی فوت کرد.»

زهرا لُری اولین زن در شورای شهر کرمان و نماینده مردم این شهر در دوره‌های دوم تا پنجم شورای شهر بود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در ادامه درگذشت خانم لری را «به همه مدیران و معاونان شرافتمند که با همه وجودشان برای حفاظت از حریم مدرسه و دانش آموزان حق طلب به دفاع برخاسته‌اند» تسلیت گفت و نوشت:«بی تردید خانم دکتر زهرا لری که جان بر سر شرافت گذاشت، هرگز نخواهد مرد و نامش الگویی همیشگی در آموزش و پرورش ایران برای مدیریت معلمانه حقیقی خواهد گشت.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. کار رژیم دیگر رسما به ترور بیولوژیک رسیده است! باید مانند آلمان پس جنگ که دست به یک زدایش گسترده “نازی زدایی”(DeNazification) زد و تمام مظاهر و ابعاد نازیسم و فاشیسم و نژادپرستی را رسما و قانونا از دایره “آزادی بیان” خارج و جرم تلقی کرد عمل کرد. باید در سراسر کشور آموزش‌های دینی متوقف و جرم تلقی شده و تمام کتابهای مذهبی حتی قرآن ممنوع شوند و متخلفان به شدیدترین وجه مجازات شوند. اینان گویا مانند نازی‌ها اعتقاد دارند ملت بدون ایدئولوژی آنان معنی ندارد و اگر ایدئولوژی شکست خورده و در شرف نابودی است،ملت هم باید همراهش نابود شود!! اگر ما به عنوان ایرانی اینان را از میان نبریم،اینان ما و کشورمان را از میان خواهند برد.آنان در برابر ما تحفظ و تعارفی قائل نیستند و ما هم نباید قائل باشیم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »