دستکم ۵۶ کودک از آغاز اعتراضات سراسری کشته ‌شده‌اند؛ آنجلینا جولی از تحقیقات عفو بین‌الملل در این‌باره استقبال کرد 

زیتون – به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر ایران از آغاز اعتراضات سراسری دستکم ۵۶ کودک توسط نیروهای جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

تنها در یک مورد و در جریان حمله نیروهای امنیتی به نمازگزاران زاهدان ۱۱ کودک جان خود را از دست دادند. این حادثه که جمعه هشتم مهر ماه اتفاق افتاد به «جمعه خونین» مشهور شده‌است.

در این گزارش که دوشنبه ۳۰ آبان منتشر شد، اسامی کیان پیرفلک، پسر ۱۰ ساله ایذه‌ای، سارینا اسماعیل زاده، دختر ۱۶ ساله اهل کرج و کومار درافتاده، نوجوان ۱۶ ساله پیرانشهری نیز دیده می‌شود.

آنجلینا جولی، بازیگر آمریکایی و سفیر حسن نیت سازمان ملل،‌ نیز شامگاه یکشنبه تصاویر تعدادی از کودکان کشته شده را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «کودکان باید از حق محافظت از هر نوع آسیب برخوردار باشند.»

وی با اشاره به جلسه ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در سوم آذرماه، از فراخوان سازمان عفو بین‌الملل برای تحقیقات درباره کشته شدن کودکان ایران حمایت کرد.

صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) روز ۲۷ آبان درباره کشتار کودکان در ایران ابراز نگرانی کرد. یونیسف کشته شدن این کیان پیرفلک را «هولناک» خوانده.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »