اعتصاب غذای فرهاد میثمی در اعتراض به سرکوب و کشتار معترضان یک‌ماهه شد؛ شرایط جسمی او نگران‌کننده است

زیتون– با گذشت بیش از یک ماه از اعتصاب غذای فرهاد میثمی در اعتراض به حجاب اجباری، سرکوب و کشتار معترضان،  گزارش‌ها از وضعیت نگران‌کننده سلامتی او حکایت دارند.

بر اساس این گزارش‌ها وزن این زندانی سیاسی با قد با ۱۸۳ سانتی‌متر به ۵۶ کیلوگرم، رسیده است.

فرهاد میثمی، پزشک، فعال مدنی و زندانی سیاسی که در زندان رجایی‌شهر به سر می‌برد، روز دهم مهرماه به مناسبت «روز جهانی خشونت پرهیزی» با انتشار نامه‌ای اعلام کرده بود که در اعتراض به حجاب اجباری، سرکوب و کشتن معترضان در اعتراضات جاری، کُنشی اعتراضی را در سه‌ بخش آغاز خواهد کرد:
یک) اجتناب از صرفِ غذای جامد؛ و فقط مصرفِ مایعات غیرِ مُغَذّی – به‌استثنای صرفِ (هر ۴۸ ساعت یک‌بار) یک لیوان دوغ و روزانه دو حبّه قند.
دو) راه‌پیمایی‌های اعتراضی هر روزه در زندان.
سه) تولید متن در قالبِ ترجمه‌ یا تألیفاتی مرتبط با موضوع مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز.

هم‌اکنون که بیش از یک ماه از اعلام اعتصاب غذای او به عنوان بخش نخست از این کنشِ سه بخشی می‌گذرد، از زندان خبر رسیده که او دچار افت وزن شدید شده است و در وضعیت نگران‌کننده‌ای به سر می‌برد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »