حکم حبس بهاره هدایت به دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی اجرا شد؛ چهار سال و هشت ماه

زیتون– امیر رئیسیان، وکیل بهاره هدایت، زندانی سیاسی در گفت‌وگو با امتداد گفت که موکلش از هفته‌ی گذشته برای تحمل حکم چهار سال و هشت‌ماه زندان به بند نسوان زندان اوین منتقل شده است. این حکم به دلیل شرکت او در تجمع اعتراض به شلیک به هواپیمای اوکراینی در سال ۱۳۹۸ صادر شده بود.

بهاره هدایت بیش از یک ماه است که در زندان به سر می‌برد. او یازدهم مهرماه امسال برای هفتمین بار در سال‌های اخیر بازداشت و بدون حکم جلب راهی زندان اوین شد.

رئیسیان درباره‌ی صدور حکم ۴ سال و ۸ماه حبس برای موکلش گفت: «بهاره هدایت در بهمن سال ۱۳۹۸ به دلیل شرکت در مراسم یادبود برگزارشده در مقابل دانشگاه پلی‌تکنیک در اعتراض به واقعه‌ی ساقط شدن هواپیمای اوکراینی بازداشت شد و شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب خانم هدایت را به دلیل شرکت در این مراسم و همچنین توییت‌های منتشره توسط ایشان، به اتهام اجتماع تبانی علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۴ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرد. حکمی که عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد».

او افزود: «در حالی که هنوز برای این پرونده جدید قضایی از بهاره هدایت دفاع آخر اخذ نشده و تکلیف آن روشن نیست، خانم هدایت را برای گذراندن حکم ۴ سال و ۸ ماه زندان در پرونده‌ی قبلی‌اش به بند زنان زندان اوین منتقل کرده‌اند.»

به گفته‌ی این وکیل، بهاره هدایت تا چهارم آبان در بند ٢٠٩ اوین تحت بازداشت قرار داشته و اتهام‌هایی نظیر فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی و همچنین ترویج فساد و فحشا به او تفهیم شده است. حال آن‌که به گفته‌ی رئیسیان، مصداقی برای این اتهامات در مورد او وجود ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »