بازار مریوان در اعتراض به قتل نسرین قادری اعتصاب کرد؛ معترضین به شورای شهر مریوان حمله کردند

زیتون– سایت حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که بازاریان مریوان امروز یک‌شنبه ۱۵ آبان در اعتراض به «قتل حکومتی» نسرین قادری دست به اعتصاب زده‌اند.

همچنین گزارش‌هایی ویدیویی از حمله‌ی امروز معترضین به شورای شهر مریوان منتشر شده است.

نسرین قادری دانشجوی اهل مریوان بود که مدتی پیش با وارد آمدن ضربات متعدد باتوم «نیروهای سرکوبگر حکومتی» به سرش در تهران به کما رفت و روز جمعه در یکی از بیمارستان‌های تهران جان باخت. پیکر او با فشار نهادهای امنیتی، سحرگاه امروز بدون حضور تشییع‌کنندگان در مریوان به خاک سپرده شد.

به گزارش هه‌نگاو، نیروهای امنیتی به خانواده‌ی نسرین قادری اجازه‌ی همراهی با پیکر دخترشان را در راه انتقال از تهران به مریوان نداده‌اند و تاکید کرده‌اند که پیکر او باید شبانه و بدون هیچ مراسمی به خاک سپرده شود.

همچنین امام جمعه‌، فرماندار، رئیس اداره‌ی اطلاعات و فرمانده اطلاعات سپاه مریوان با حضور در منزل خانواده‌ی این دانشجو، از نزدیکان این خانواده خواسته‌اند که آن خانه را ترک کنند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، کشته شدن این دانشجوی مریوانی در اثر ضربات باتوم را تکذیب کرد و علت جان باختن او را «بیماری زمینه‌ای» دانست و اعلام کرد که او روز جمعه در منزل خود در تهران فوت کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »