وزیر خارجه‌ی جمهوری اسلامی: پهپادها را ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم 

زیتون– حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران مدعی شد که ایران ماه‌ها قبل از شروع جنگ اوکراین، تعداد محدودی پهپاد در اختیار روسیه گذاشته است اما دادن موشک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرد.

او امروز در نشستی خبری اعلام کرد که: «مقدار معدودی پهپاد قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه گذاشتیم.»

وزیر خارجه‌ی ایران گفت که اگر برای مقامات ایران ثابت شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین استفاده کرده است، ایران بی تفاوت نخواهد ماند و افزود که از اوکراین خواسته شده مستندات استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین را در اختیار ایران قرار دهد.

آلمان، بریتانیا و فرانسه فروش پهپادهای ایرانی برای استفاده‌ی روسیه در جنگ با اوکراین را ناقض قطعنامه‌ی ۲۲۳۱ شورای امنیت ناظر بر توافق برجام دانسته‌اند و خواستار واکنش سازمان ملل به این موضوع شده‌اند.

عبداللهیان حدود دو هفته پیش گزارش‎‌های مربوط به ارسال پهپادهای ساخت ایران به روسیه را فضاسازی نامیده و گفته بود که ایران برای جنگ اوکراین هیچ سلاحی در اختیار روسیه قرار نداده است.

رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی درباره زمان دادن پهپاد‌ها به روسیه، گفت «سیاست جدیدی نیاز دارند نه یک داستان جدید»

رابریت مالی در توییتر نوشت: ایران تعداد محدودی پهپاد پیش از جنگ [به روسیه] نداد. آنها ده‌ها فروند را همین تابستان [به روسیه] منتقل کردند. پرسنل نظامی ایرانی هم‌اینک با حضور در مناطق اشغالی اوکراین به روس‌ها کمک می‌کنند که این پهپادها را علیه غیرنظامیان اوکراینی به کار گیرند. زمانی که با شواهد و مدارک روبرو می‌شوند، به سیاست جدیدی نیاز دارند نه یک داستان جدید»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »