برگزاری مراسم چهلم حدیث نجفی در کرج به خشونت کشیده شد؛ دستکم دو نفر کشته شدند

زیتون– مراسم چهلم حدیث نجفی، از کشته‌شدگان اعتراضات اخیر، که امروز پنجشنبه ۱۲ آبان با حضور  کثیری از مردم معترض در کرج برگزار شد.

در حاشیه این مراسم درگیری‌هایی بین نیروهای امنیتی و معترضین روی داد که با تیراندازی ماموران به سوی مردم  به خشونت کشیده شد.

در گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز آمده است که در جریان اعتراضات امروز در آزاد راه کرج – قزوین و کمال‌شهر کرج دو نفر کشته شده‌اند.

او گفته است که هنوز آمار دقیق مجروحان این تیراندازی در دست بررسی است.

ناظرانی که از خودروهای خود شاهد تیراندازی‌ نیروهای امنیتی به سوی معترضین بوده و از آن فیلم گرفته‌اند، ناچار شده بودند زیر صندلی ماشین خم شوند و دوربین‌هایشان را برای ثبت این صحنه بالا نگه دارند.

براساس این گزارشات ویدیویی، امروز ماموران امنیتی به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردمی که برای شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی در بهشت سکینه‌ی شهر کرج جمع شده بودند، دست زده‌اند.

خبرگزاری فارس نیز که به محافل امنیتی در ایران نزدیک است، در مصاحبه با معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز، کشته شدن یک عضو بسیج را در اعتراضات امروز کرج اعلام کرده است. مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری البرز از زخمی شدن تعدادی از ماموران نیز خبر داده است.

حدیث نجفی، دختر جوان ۲۳ ساله‌‌ای بود که روز چهارشنبه ۳۰ شهریور بر اثر اصابت گلوله‌ی‌ نیروهای امنیتی در کرج به قتل رسید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »