خبرگزاری ایسنا از بازگشت داریوش فرهود،«پدر علم ژنتیک ایران»، به محل کار خود «خبر داد»

زیتون-خبرگزاری ایسنا از بازگشت «پروفسور فرهود به محل کار خود» خبر داده است.

بر اساس گفت‌وگویی که ایسنا منتشر کرده، داریوش فرهود به این خبرگزاری گفته است: «روز یکشنبه، ۸ آبان‌ماه ساعت ۵:۵۵، در حال خروج از خانه بودم. دو نفر که لباس مشکی بر تن داشتند و مانند ماموران بودند، بسیار گرم با من سلام‌ و علیک کردند و سوار خودروی من شدند. سپس من را به مکانی بردند و سوار خودرو دیگری کردند.  حدود ۲۶ ساعت در خدمتشان بودم. آنها با احترام بسیار سوال و جواب کردند. من تا لحظه آخر نمی‌دانستم که این ماجرا ختم به خیر می‌شود. آنها می‌خواستند بدانند که آیا با کسی در ارتباط هستم یا ایرادهایی که مطرح می‌کنم، ایراد معلمی است. شاید تصور می‌کردند که از جایی الهام گرفته‌ام.  آنها متوجه موضوع شدند و ناهار مفصلی مهیا کردند اما من نخوردم. من سرباز وطن هستم و در سلامت کامل به‌ سر می‌برم»

خبرگزاری ایسنا امروز به نقل از «یک منبع آگاه» اعلام کرده بود  که «هیچ‌‌کدام از نهادهای امنیتی در روزهای اخیر چنین فردی را دستگیر نکرده‌اند و موضوع دستگیری ایشان صحت ندارد.»

روز گذشته در استوری صفحه‌ی اینستاگرام منتسب داریوش فرهود، اعلام شد که این پروفسور ۸۵ ساله ساعت شش صبح توسط افراد لباس شخصی از مقابل در منزل خود ربوده شده است.

به‌گزارش ایسنا بر اساس اعلام کارکنان کلینیک «ژنتیک فرهود»، پروفسور داریوش فرهود از روز گذشته در محل کار خود حضور نیافته و همکارانش نیز از سرنوشت او خبری ندارند.

ایسنا در پایان گزارش خود متعهد شده بود که از دستگاه‌های مختلف پی‌گیر وضعیت پرفسور فرهود خواهد بود.

پروفسور داریوش فرهود، از چهره‌های علمی صاحب نام در ایران و جهان است که چند ماه قبل نیز طرح مجلس شورای اسلامی برای منع غربالگری جنین و جلوگیری از سقط‌های قانونی را خلاف حقوق بشر و کرامت انسانی و بازگشت به ۲۰۰ سال قبل دانسته بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »