خانواده‌ی رضا حقیقت‌نژاد خطاب به مردم: پیکر رضا را ربودند و نمیدانیم در اختیار چه نهادی است

زیتون– خانواده‌ی رضا حقیقت‌نژاد، خبرنگار رادیو فردا که چندی پیش در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت و پیکرش بعد از انتقال به ایران، در فرودگاه شیراز توسط ماموران امنیتی ربوده شد، در صفحه‌ی اینستاگرام خواهر او بیانیه‌ای را خطاب به مردم ایران منتشر کرده‌ و ضمن تشکر از مردم بابت این‌که در این روزهای دشوار یکدل و همدل در کنار خانواده‌ی حقیقت‌نژاد ایستاده‌اند، اعلام کرده‌اند که: «به هر نهاد و دستگاهی که به ذهن‌مان رسیده است مراجعه کرده‌ایم برای استمداد، اما نه‌تنها هیچ مرجعی هیچ پاسخی به ما نداده است که حتا به ما اعلام نمی‌شود که پیکر رضا در اختیار چه ارگان یا نهادی است و عاقبت این بلاتکلیفی شکنجه‌وار چیست.»

متن کامل این بیانیه را در ادامه می‌خوانید.

مردم ایران
چهار روز از تلاش ما، خانواده‌ی رضا حقیقت‌نژاد، برای پس‌گرفتن پیکر او از مأموران امنیتی می‌گذرد، اما نه‌تنها دست‌مان هنوز خالی است که حتا به ما اعلام نمی‌شود که به کدام نهاد مراجعه کنیم.

خواسته‌ی انسانی و بحق ما بود و هست که پس از این همه سال فراق از سر اجبار، پیکرش را در زادگاهش، دژکرد، به خاک بسپاریم تا دست‌کم اکنون که دیگر دیدار رویش میسر نیست، به هوای دیدار مزارش نقطه‌ی پایان بگذاریم بر این فراق تلخ سالیان.

اما، به‌رغم هماهنگی قبلی با نمایندگی دولت جمهوری اسلامی و صدور اجازه‌ی رسمی انتقال پیکر رضا به ایران برای خاکسپاری در زادگاهش در روز پنجم آبان، مأموران امنیتی پیکر او را در روز چهارم آبان در فرودگاه شیراز از ما ربودند و به مکانی نامعلوم بردند.

از آن لحظه‌ی شوک‌آور تا امروز، جدا از فشارها و تهدیدها، به هر نهاد و دستگاهی که به ذهن‌مان رسیده است مراجعه کرده‌ایم برای استمداد، اما نه‌تنها هیچ مرجعی هیچ پاسخی به ما نداده است که حتا به ما اعلام نمی‌شود که پیکر رضا در اختیار چه ارگان یا نهادی است و عاقبت این بلاتکلیفی شکنجه‌وار چیست.

نیز وظیفه داریم سپاسگزاری کنیم از بی‌شمار مردم دوستدار رضا در سراسر ایران و جهان که او را به‌عنوان روزنامه‌نگاری شجاع و عاشق ایران و آرزومند شادی و آزادی‌ مردم می‌شناختند و در این روزهای دشوار یکدل و همدل در کنار ما ایستاده‌اند، با این امید که پیکر پاره‌ی تن‌مان را هرچه زودتر به ما برگردانند و خبرش را به شما مردم نیز برسانیم.
شنبه، هفتم آبان ١۴٠١

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »