بزرگترین تظاهرات تاریخی ایرانیان مقیم اروپا در همبستگی با اعتراضات ایران؛ ۱۰۰ هزار نفر آمدند

برلین، پایتخت آلمان شنبه ۳۰ مهر صحنه بزرگترین تظاهرات تاریخی ایرانیان مقیم اروپا در همبستگی با خیزش ضد حکومتی مردم داخل ایران بود.

برگزارکنندگان شمار تظاهرکنندگان را رسما ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

تجمع روز شنبه ۳۰ مهر (۲۲ اکتبر) به ابتکار و پیشنهاد انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز ۷۵۲ و همراهی دیگر تشکل‌های ایرانی برگزار شد. از روزهای قبل ایرانیان ساکن برلین در تدارک برگزاری این تجمع و تهیه امکانات بودند.

تصاویر منتشر شده از سوی کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی حاکی از عزیمت شمار گسترده‌ای از ایرانیان ساکن اروپا به محل تجمع اعتراضی امروز در برلین است.

برگزارکنندگان در پاسخ کریستوف اشتارک، همکار دویچه وله، شمار تظاهرکنندگان را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کردند. پلیس آلمان در آغاز تظاهرات به دویچه وله گفته بود که دست کم ۸۰ هزار نفر تا کنون در تظاهرات شرکت کردند ولی از خیابان‌های فرعی شمار دیگری نیز در حال پیوستن به تظاهرات هستند.

*دویچه‌وله فارسی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »