رئیس‌جمهوری اوکراین مسئول مرگ مردم اوکراین است؛ وزیر امورخارجه اوکراین: ایران تحریم کنید

رئیس‌جمهوری اوکراین، ایران را «مسئول مرگ مردم اوکراین» معرفی کرد. همزمان وزیر خارجه این کشور خواستار تحریم ایران شد.

مقامات اوکراینی در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که ارتش روسیه در حملات خود از جمله حمله به مناطق و زیرساخت‌های غیرنظامی از پهپادهای ایرانی مدل «شاهد-۱۳۶» استفاده می‌کند. حکومت جمهوری اسلامی ارسال پهپاد برای روسیه را تکذیب کرده است و روسیه نیز تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه ۲۵ مهر در صفحه توئیتر خود نوشت: «ایران مسئول مرگ شهروندان اوکراینی است. حکومتی که شهروندان خود را سرکوب می‌کند به روسیه برای کشتن مردم در قلب اروپا تسلیحات هولناک می‌دهد. این نتیجه امتیاز دادن به یک رژیم خودکامه است و نشان می‌دهد که تحریم‌های فعلی کافی نیستند».

وزیر خارجه اوکراین نیز در پیامی توئیتری خواستار تحریم ایران از سوی اتحادیه اروپا به‌دلیل ارسال پهپادهای تهاجمی به روسیه شد.

دمیتری کولبا در پیام خود گفت که «خواستار پدافند هوایی بیشتر و ذخایر مهمات (و) شده از اتحادیه اروپا درخواست کرده که تحریم‌هایی علیه ایران به خاطر ارسال پهپاد به روسیه وضع کند».

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »