بیش از ۸۰۰ عضو سازمان نظام پزشکی ایران، رئیس این سازمان را به «کمک» برای «سرپوش‌گذاشتن» بر علت مرگ مهسا امینی متهم کردند 

بیش از ۸۰۰ عضو سازمان نظام پزشکی ایران، رئیس این سازمان را به «کمک» برای «سرپوش‌گذاشتن» بر علت مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد متهم کردند.

در بیانیه این اعضا که روز سه‌شنبه ۱۹ مهر منتشر شد، آن‌ها در واکنش به سخنان محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی، که معترضان را «اغتشاش‌گر و تجزیه‌طلب» خوانده بود، بر «عهد» خود در حمایت از مطالبات مردمی تاکید کردند.

در این بیانیه به صراحت آمده که رئیس سازمان نظام پزشکی، «از نام و اعتبار» این سازمان «برای مشروعیت بخشی به کمیته سفارشی حقیقت‌یاب برای سرپوش گذاشتن بر علت مرگ خانم مهسا (ژینا) امینی استفاده می‌کند».

امضاکنندگان این نامه تاکید کرده‌اند: «کمیته حقیقت‌یابی که پشت درهای بسته تشکیل شود، اعتباری ندارد».

پیش از این نیز سازمان پزشکی قانونی و شماری از نمایندگان مجلس بارها بر «بیماری زمینه‌ای» مهسا امینی به عنوان علت مرگ وی تاکید کرده و هرگونه ضرب‌وجرح این دختر جوان را تکذیب کرده بودند.

این افراد که بیانیه را با شماره نظام پزشکی خود امضا کرده‌اند، سخنان محمد رئیس‌زاده درباره معترضان را محکوم کرده و از این‌که او «تعهد اخلاقی و اجتماعی درمانگران در دفاع از مردم» را فراموش کرده است، ابراز تاسف کرده‌اند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «متاسفیم که ایشان با فراموش کردن تعهد اخلاقی و اجتماعی درمانگران در دفاع از مردم، سخنی در محکومیت استفاده از خشونت عریان، سلاح‌های غیرمتعارف و آسیب‌رسان برای پراکنده کردن معترضان به میان نمی‌آورد».

امضاکنندگان این متن افزوده‌اند: «ما اعضای نظام پزشکی امضاکننده این نامه مردم را صاحبان اصلی مملکت می‌دانیم و از مطالبات برحق آن‌ها حمایت می‌کنیم. این عهدی است که در ابتدای کار بر سر آن قسم خورده‌ایم و به این سوگند وفاداریم».
*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »