شورای دانشگاه شریف خواستار عذرخواهی رسمی «مقامات ذیربط» از دانشجویان و استادان شد 

شورای دانشگاه شریف، به عنوان اصلی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در دانشگاه،در بیانیه‌ای اعلام کرده آنچه در روز شنبه، د هم مهرماه رخ داد «روز سوگ مظلومانه دانشگاه شریف» بود.

در این بیانیه با محکوم کردن ورود لباس شخصی‌ها و نیروهای امنیتی به محوطه دانشگاه گفته شده «ضرب و شتم و اعمال خشونت سبعانه علیه دانشجویان و استادان دانشگاه از سوی نیروهای لباس شخصی و بعضا لباس فرم‌دار» محکوم است.

شورای دانشگاه شریف که اعضای آن را روسای دانشکده‌‌ها، اعضای هیات رئیسه و جمعی از مدیران دانشگاه تشکیل می‌دهند، در این بیانیه خواستار «عذرخواهی رسمی مقامات ذیربط کشور از جامعه دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف» شده‌اند.

شورای دانشگاه شریف «همبستگی کامل» خودش را با دانشجویان اعلام کرده و خواستار شکایت رسمی از مسببان این حادثه شدند.

در این بیانیه گفته شده اعضای هیات علمی دانشگاه «به نشانه اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و وقابع ناگوار» روز یکشنبه، ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ مقابل کتابخانه دانشگا تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

تنظیم* بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چرا پرداختن به جنبش های اجتماعی زنان  از منظر اقتصادی اهمیت دارد؟ چون توسعه جنبش های اجتماعی زنان مسئله اساسی توسعه پایدار و موزون است و این امر دغدغه کل جامعه است. طرح مسائل زنان

ادامه »

مهدی نصیری چندی قبل در مصاحبه با برنامه شصت دقیقه بی‌بی‌سی فارسی گفت: «اپوزیسیون ایران اگر می‌خواهد موفق شود باید شکاف بین شاهزاده (پهلوی)

ادامه »

شورش‌ها، انقلاب‌ها و جنگ‌ها همواره پدیده‌هایی بوده‌اند که در بستر آنها، جنایاتی علیه یک طرف یا هر دو طرف روی

ادامه »