وزارت خارجه فرانسه پخش «اعترافات» تلویزیونی دو شهروند این کشور را‌ اقدامی «شرم آور» و «مغایر قوانین بین‌المللی» خواند

وزارت خارجه فرانسه پخش «اعترافات» تلویزیونی دو شهروند این کشور که بیش از ۵ ماه است در ایران زندانی شده‌اند را‌ اقدامی «شرم آور» و «مغایر قوانین بین‌المللی» خواند.

وزارت خارجه فرانسه این دو معلم فرانسوی را که با ویزای توریستی به ایران سفر کرده بودند و در روز جهانی کارگر در ایران دستگیر شده بودند را «گروگان‌های دولتی» خوانده است.

سسیل کولر، یکی از این معلمان بازداشتی در ویدیوی ضبط شده‌ای که امروز،‌ پنجشنبه از تلویزیون دولتی ایران منتشر شد، می‌گوید که سفرشان به ایران «برای آماده کردن شرایط برای انقلاب و سرنگونی رژیم اسلامی ایران» بوده است.

ژاک پری همسر خانم کولر هم در این ویدئو می‌گوید که «هدف» سازمان امنیت خارجی فرانسه «فشار بر دولت ایران است.»

سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه و همسرش ژاک پری ۵ ماه پیش در ایران بازداشت شدند.

«اعترافات» آنها امروز از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

این زن و شوهر فرانسوی هر دو با ویزای گردشگری به ایران سفر کرده بودند و همزمان با تجمعات روز جهانی کارگر در ایران بازداشت شدند.

او دراین ویدئو گفت که آنها برای «تامین مالی اعتصاب‌ها و تظاهرات و حتی استفاده از سلاح برای مبارزه با پلیس» برنامه‌ریزی کرده بودند.

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »