روزنامه‌نگاران مستقل ادعای حکومت در روایت قتل نیکا شاکرمی را زیر سوال بردند

در حالی که رسانه‌های حکومتی در ایران با انتشار همزمان یک روایت یکسان از چگونگی کشته شدن نیکا شاکرمی مدعی‌اند که مرگ این دختر ۱۷ ساله در جریان اعتراضات روی نداده، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مستقل به نقل از خانواده شاکرمی این روایت حکومت را زیر سوال برده‌اند.

به گفته اعضای خانواده نیکا شاکرمی، او روز ۲۹ شهریور در اعتراضات تهران در بلوار کشاورز حضور داشت و پس از آن ناپدید شد.

بر اساس این گزارش، این دختر نوجوان در آخرین تماس تلفنی که با دوستی داشته خبر داده است که ماموران در تعقیب او هستند.

به گفته آتش شاکرمی، خاله نیکا، پس از حدود ده روز بی‌اطلاعی از وضعیت این دختر، پیکر بی‌جان او روز شنبه، ۹ مهر، تحویل خانواده‌اش داده شد.

به نوشته هدیه کیمیایی، خبرنگار، در حسابش در توئیتر، در ده روزی که نیکا مفقود بود، خانواده‌اش سه بار به کهریزک‌ رفتند و به امید یافتنش مشخصات‌ او را دادند، اما به آنها گفته شده چنین کسی اینجا نیست.

بر اساس این گزارش، پس از آن، نیروهای امنیتی در حالی پیکر نیکا را به مادر و خاله‌اش نشان دادند که این دو «اجازه دیدن کامل بدن» این دختر را نداشتند.

خانم کیمیایی نوشته است: «تنها بخشی از صورت و سر او [نیکا] را نشان داده‌اند که بینی و جمجمه‌اش متلاشی بوده. جنازه را هم دزدیدند و خودشان دفن کردند، نیکا بعد از بازداشت در بلوار کشاورز ۱۰ روز در اختیار نهادهای امنیتی بوده‌.»
این روزنامه‌نگار اضافه می‌کند که خاله‌ و دایی‌ نیکا بازداشت شده‌اند تا «عمق جنایت» مشخص نشود.

همچنین گزارش‌هایی از تدفین مخفیانه نیکا شاکرمی در روستایی دورافتاده در استان لرستان منتشر شده است، ‌در حالی که خانواده‌اش قصد داشتند او را در خرم‌آباد به خاک بسپارند.

روز سه‌شنبه، رسانه‌های وابسته به حکومت و سپاه پاسداران همچون خبرگزاری تسنیم و روزنامه همشهری مدعی شدند که پیکر بی‌جان نیکا شاکرمی روز ۳۰ شهریورماه جاری در حیاط‌خلوت یک خانه در خیابان لبافی چهارراه امیراکرم در منطقه انقلاب پیدا شده است.

در گزارش این رسانه‌ها با ادعای اینکه نیکا شاکرمی در جریان اعتراضات سراسری کشته نشده، آمده بود که این نوجوان ۱۷ ساله بر اثر سقوط از پشت بام یک ساختمان جان باخته و ۸ کارگر که در این ساختمان حضور داشته‌اند در این رابطه بازداشت شده‌اند.

در این گزارش کشته شدن نیکا شاکرمی به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی رد شده و آمده است: «این ۸ مرد در تحقیقات عنوان کردند از طریق همسایه‌ها و حضور ماموران از حادثه مطلع شدند و دختر جوان را مشاهده نکرده‌اند.»

*رادیو فردا

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »