واکنش وزیر آموزش پرورش به اعتراض‌های دانش‌آموزی: دشمن دانش‌آموزان را هدف گرفته 

در پی گسترش اعتراض‌های دانش‌آموزان، به ویژه دخترهایی که حاضر نیستند روسری بر سر بگذارند، وزیر آموزش و پرورش در اظهاراتی مشابه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، این اعتراض‌ها را نتیجه فعالیت «دشمن» دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، یوسف نوری گفت: «دشمن تمام توان خود را برای هدف قرار دادن آموزش و پرورش و دانش آموزان به کار گرفته است.»

او در عین حال توضیح نداد که منظورش از «دشمن» دقیقا کیست.

در روزهای اخیر، اعتراضات سراسری به مدارس ایران نیز کشیده شده و دانش‌آموزان در تعدادی از مدارس شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند و شعار علیه حکومت سر دادند و گروهی از دختران دانش‌آموز روسری‌ها را از سر برداشتند.

براساس تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، در بعضی از مدارس، دانش‌آموزان در کلاس‌های درس عکس رهبر حمهوری اسلامی را پایین کشیدند و شعار «زن، زندگی، آزادی» را جایگزین آن کردند وخواهان لغو قانون حجاب اجباری شدند.

*بی‌بی‌سی

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »